kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۰۷۵
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
زاکانی:

کمک‌های دولت به شهرداری در یک‌سال گذشته بی‌نظیر بوده است

 
 
 
شهردار تهران با اشاره به مساعدت‌های دولت به شهرداری گفت: از سال ۹۵ قرار بود ۶۳۰ واگن از طریق مشارکت ۱۵ درصدی دولت در اختیار شهرداری قرار داده شود که این امر پس از ۶ سال در ماه اخیر محقق 
شد.
به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی با حضور در میان جمعی از روحانیون و مبلغین مذهبی در حسینیه صاحب‌الزمان (عج) پیرامون رویکرد فرهنگی مدیریت شهری جدید تهران اظهارداشت: در زمینه مسائل فرهنگی به دنبال جبهه‌‌سازی هستیم و در همین رابطه پشتیبان اتفاقات خوبی چون راهپیمایی ۱۰ کیلومتری خیابان ولیعصر(عج)، همایش ۱۰۰ هزار نفری سرود سلام فرمانده، راهپیمایی جاماندگان اربعین و... با شهرداری تهران بود.
زاکانی در ادامه پیرامون رویکردهای تحولی شهرداری تهران در دوره مسئولیت خود بیان داشت: در قدم نخست به دنبال ایجاد تحول در داخل خود شهرداری بودیم و هم‌قسم شدیم این مجموعه را تبدیل به نهادی انقلابی کنیم، تحول دوم در مدیریت شهری جدید ناظر به کالبد شهر است و طبق چشم‌انداز باید تهران تا سال ۱۴۱۰ بر مدار ایمنی، هویت شهری، معماری ایرانی-اسلامی، پیوستگی خانواده و مسجد و حمل‌ونقل عمومی متحول شود.
وی افزود: مدیریت قبلی شهر تهران معتقد بود باید پایتخت را گران اداره کرد تا مردم از این شهر مهاجرت کنند اما با مداخله در مسائل مهمی چون مسکن به دنبال ارزان کردن شهر تهران هستیم.
شهردار تهران ادامه داد: یکی دیگر از جنبه‌های تحولی مدیریت شهری جدید سپردن مدیریت تهران به دست مردم است، به عنوان مثال مطابق مصوبه شورای شهر تهران، قرار است سرای محلات از حالت فعلی خارج شود و مدیریت آن به دست موثرین و معتمدین محلات بیفتد و آنها به ما بگویند که در مدیریت محلات چه کنیم. یا در مثالی دیگر اخیرا دو هزار و80 پروژه با اعتبار چهار هزار میلیارد تومان را در معرض انتخاب و اولویت‌بندی مردم قرار دادیم و با گزینش ۳۵۰ هزار نفر ۱۴۰۰ پروژه نیز گزینش شد.
زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون برنامه‌ شهرداری تهران در رابطه با توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی گفت: سال آینده به جز بخشی از خط ۶، سایر خطوط فعلی متروی تهران تکمیل می‌شود و ان‌شاءالله فرآیند احداث چهار خط جدید متروی تهران نیز آغاز می‌شود.
وی تاکید کرد: کمک‌های دولت به شهرداری در یک‌سال گذشته بی‌نظیر بوده است. به عنوان مثال از سال ۹۵ قرار بود ۶۳۰ واگن از طریق مشارکت فاینانس ۱۵ درصدی دولت در اختیار شهرداری تهران قرار داده شود که این امر پس از ۶ سال در ماه اخیر محقق شد.
 شهردار تهران در پایان پیرامون بازار دستفروشان تهران در روزهای پایانی سال نیز گفت: شهرداری تهران به دنبال ساماندهی دستفروشان است و در همین رابطه فقط در منطقه ۱۹، ۹۰۰ غرفه برای کسب و کار دستفروشان در نظر گرفته شده ‌است.