kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۰۴۰
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۲
گزارش خبری تحلیلی کیهان

کدام مقامات رژیم صهیونیستی نسبت به نابودی اسرائیل هشدار دادند؟

 
 
 
سرويس خارجي- 
همزمان با ادامه بحران‌هاي داخلي در رژيم صهيونيستي، ده‌ها مقام سياسي و نظامي اين رژيم نسبت به فروپاشی این به قول سید حسن نصرالله «خانه عنکبوت»، هشدار داده‌اند. 
تل آويو در كمتر از چهار سال گذشته 5 انتخابات سراسري برگزار كرده كه نشان دهنده آن است كه همه كابينه‌هاي سياسي رژيم صهيونيستي در همه 4 سال گذشته كمتر از يك‌سال دوام آورده‌اند. از سه ماه گذشته نيز تل آويو به طرز بي سابقه‌اي درگير مجموعه‌اي از اعتراضات دومينو‌ وار شده كه اين اعتراضات به نوبه خود اوضاع اقتصادي و سياسي صهيونيست‌ها را به‌هم ريخته است. 9 هفته است كه تل آويو رنگ آرامش به خود نديده و علاوه‌بر اعتراضات بزرگ شنبه شب‌ها، اعتراضات عليه برنامه‌هاي كابينه نتانياهو به روز كشيده شده است. آخرين دور اعتراضات در شنبه گذشته با حضور نيم ميليون نفر عليه طرح پارلماني نتانياهو براي تغيير نظام قضايي و حذف نظارت ديوان عالي بر پارلمان برگزار شد، اما كابينه نتانياهو بي توجه به اعتراضات طرح خود را براي تضعيف دستگاه قضايي در دور اول به تصويب رساندند. طرح حذف نظارت دستگاه قضايي براي تبديل شدن به قانون اجرايي نيازمند دو مرتبه ديگر راي گيري است، اما از هم اكنون احزاب مخالف و معترضان گفته‌‌اند كه اجازه تصويب نهايي اين طرح را نخواهند داد و هركاري را براي جلوگيري از تصويب اين طرح به‌كار خواهند گرفت.
از سوي ديگر، اختلافات سياسي، به افول اقتصادي، فرار سرمايه و كاهش ارزش پول رژيم صهيونيستي منجر شده و بسياري از اقتصاددانان و فعالان اقتصادي وضعيت فعلي را سراشيبي به سوي بحران مي دانند. مجموعه اين بحران‌ها وقتي بدتر و شديدتر به نظر مي‌رسد كه حتي نظاميان ارتش رژيم صهيونيستي نيز هشدارهاي متعددي سر مي دهند و در مواردي برخي چهره‌هاي سياسي، خواستار تمرد و نافرماني نيروهاي نظامي از فرماندهان ارشد خود شده‌اند. همزمان با اين وضعيت، طي سه ماه گذشته هشدارهاي متعددي هم از سوي مقامات سياسي و هم نظامي فعلي و سابق اعلام شده و فصل مشترك همه اين هشدار، احتمال فروپاشي داخلي رژيم صهيونيستي است.
 رئيس رژيم صهيونيستي؛ شش هشدار در سه ماه
بدون ترديد، اسحاق هرتزوگ، رئيس رژيم صهيونيستي ركورددار مجموعه هشدارهاي فروپاشي اين رژيم طي سه ماه گذشته است. هرتزوگ در كمتر از سه ماه گذشته كه نتانياهو به قدرت بازگشته است، شش بار درباره احتمال فروپاشي داخلي به‌دليل تشديد اختلافات هشدار داده است. سه روز پيش نيز، در جريان مراسمي كه قرار بود براي اسحاق هرتزوگ، رئیس‌رژيم اسرائیل جشني براي اعطاي شهروندي افتخاري به او باشد، اين جشن به مراسم هشدار و اعلام و خطر فروپاشي تبديل شد و هرتزوگ اوضاع مناطق اشغالي را بسیار پرخطر توصيف كرد و گفت: «خطر فروپاشي جدي است.» هرتزوگ با اشاره به طرح‌هاي كابينه تندرو نتانياهو، اين طرح‌ها و برنامه‌ها را باعث ايجاد بحران‌هاي سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در تل‌آويو دانست و گفت: «ما در وضعیت بدی قرار گرفته‌ایم و درگیری‌های داخلی ممکن است منجر به گسسته و تكه تكه شدن ما شود، ما باید برای خلاصی از این بحران، هرچه سریع‌تر به توافق برسیم.» با وجود اين هشدارها، اما میانجی‌گری‌هاي رئيس رژيم صهيونيستي براي حل بحران و انشقاق داخلي ميان نتانياهو و مخالفانش تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته و سه ماه است كه صداي اعتراضات و تظاهرات در تل‌آويو و ديگر شهرهاي اشغالي خاموش نمي‌شود.
رئیس‌سابق موساد: 
برای فروپاشی اسرائیل نیازی به ایران نیست!
دو روز پيش نيز، «تامیر پاردو» رئیس‌سابق موساد اذعان کرد که فروپاشی این رژیم نیازی به دشمن خارجي يا ایران ندارد. اين مقام امنيتي سابق در تل‌آويو افزود: «فروپاشی ما نیاز به ایرانی‌ها ندارد و ما هم اکنون در فاجعه در حال شکل‌گیری هستیم.» این موضع‌گیری مقام سابق موساد به دنبال هشدارهاي مشابه از سوي رئيس رژيم صهيونيستي صورت گرفت. 
«اسحاق بریک» ژنرال ارتش: 
هشدار فروپاشی سرویس‌های امنیتی 
«اسحاق بریک» كه ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی است، سه‌شنبه شب درباره احتمال فروپاشی سرویس‌های امنیتی این رژیم در صورت ادامه اعتراضات و اختلافات سیاسی در این رژیم هشدار داد. «اسحاق بریک» نسبت به عواقب فاجعه بار به طور خاص برای سه سرویس امنیتی رژیم صهیونیستی و به طور کلی برای نهادهای اطلاعاتی این رژیم در صورت عدم دستیابی به تفاهم‌های گسترده برای پایان دادن به وضعیت هرج و مرج در خیابان‌های (رژیم) اسرائیل و اختلاف‌های سیاسی هشدار داد و گفت: «پایان نیافتن این بحران تا پایان ماه و ادامه روند تصویب اصلاحات قانونی، کابینه را با یک دوگانگی واقعی و عمیق مواجه خواهد کرد؛ زیرا سه نهاد امنیتی ارتش، شین بت و موساد، در مورد نحوه برخورد با این بحران در سطح سیاسی یا قانونی در سردرگمی قرار خواهد گرفت.»
 «گادی آیزنکوت» رئیس‌سابق ستاد مشترک ارتش: دشوارترین روزهای خود را مي‌گذرانيم
 در ادامه انتقادات سریالی مقامات صهیونیست از عملکرد کابینه نتانیاهو، «گادی آیزنکوت» رئیس‌سابق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی هشدار داده است که این رژیم اکنون در یکی از خطرناک‌ترین دوره‌های امنیتی خود از زمان جنگ «یوم کیپور» (جنگ اعراب و اسرائیل ۱۹۷۳) به سر می‌برد. گادی آیزنکوت، رئیس‌سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی اظهار کرد: «اسرائیل برهه امنیتی بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد، و این دوره خطرناک‌ترین دوره از زمان جنگ ششم اکتبر ۱۹۷۳ تاکنون است.»
یائیر لاپید، نخست وزير سابق: 
شش ماه تا فروپاشي
یائیر لاپید، رئیس‌اپوزیسیون رژیم صهیونیستی دو هفته پيش گفت که شش ماه دیگر «اسرائیل» از درون متلاشی خواهد شد و «جامعه» آن به تنفر از یکدیگر مشغول خواهد شد. لاپید ضمن حضور در «کنست» در سخنان خود خطاب به یاریو لوین، وزیر دادگستری رژِیم اشغالگر گفت: « لوین، ما را با صحبت از گفت‌وگو [درباره اصلاحات قضایی]احمق فرض نکن وقتی که خودت این قانون را تصویب می‌کنی. دروغ بس است دیگر.»
اقتصاددان آمریکایی: 
اقتصاد تل آويو در حال فروپاشی است
 اقتصاددان و سیاستمدار آمریکایی- یهودی دو روز پيش نسبت به خطر فروپاشی اقتصادی رژیم صهیونیستی در نتیجه طرح کابینه بنیامین نتانیاهو برای اجرای قانون اصلاح نظام قضایی هشدار داد. به گزارش شبکه ۱۳ رژیم صهیونیستی، بن شالوم برننکی به خبرنگار این شبکه در نیویورک گفت: «اقتصاد اسرائیل به تجارت بین‌الملل و سرمایه‌گذاری کشورهای دیگر گره خورده است و این کودتا آسیب زیادی به امنیت سرمایه‌گذاری خارجی، شرکای تجاری آنان و صاحبان کسب و کار اسرائیلی آنها وارد خواهد کرد.» 
نفتالی بنت، نخست وزير سابق: 
به فروپاشی نزدیک می‌شويم
نفتالی بنت، كه تا 10 ماه پيش، سكان نخست‌وزیر رژيم اسرائیل را در دست داشت، در آخرين روزهاي حضورش در قدرت، در اظهاراتی تاکید کرد که تل آويو بر سر یک دو راهی تاریخی و در وضعیتی بی‌سابقه قرار دارد که به مرحله فروپاشی نزدیک می‌شود. بنت در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، اعلام کرد که دولت يهودي در تاریخ خود دو مرتبه یک مرتبه 77 سال پس از تاسیس و یک بار هم 80 سال پس از آن به سبب اختلافات داخلی دولت دچار فروپاشی و انحلال شد. وی گفت که ما «اکنون در مرحله سوم قرار داریم و همگی در برابر آزمونی حقیقی قرار داریم و آیا می‌توان اسرائیل را حفظ کرد؟»