kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۰۲۳
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵

اعلام جزئیات واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

 
 
 
براساس اعلام سازمان خصوصی‌‌‌سازی، سود عملکرد شرکت‌های غیربورسی مربوط به سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ و نیز باقیمانده سود تخصیص داده نشده مربوط به قبل از سال ۱۳۹۹ به حساب سهامداران سهام عدالت واریز می‌شود.
سازمان خصوصی‌‌‌سازی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با عنایت به مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر واریز باقیمانده سود سهام عدالت نزد این سازمان به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، بدین‌وسیله به آگاهی کلیه سهامداران محترم می‌رساند، «سود عملکرد شرکت‌های غیربورسی مربوط به سال‌های 1398، 1399 و 1400» و همچنین «باقیمانده سود تخصیص داده نشده مربوط به سنوات قبل از آزاد‌‌سازی(قبل از 1399)» جهت واریز به حساب سهامداران محترم سهام عدالت به حساب شرکت مذکور واریز شده است.
بنابراین شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه همزمان با واریز مرحله دوم سود سهام مربوط به عملکرد سال 1400 شرکت‌های بورسی سهام عدالت، سود سهام نزد این سازمان را نیز به حساب سهامداران محترم واریز خواهد نمود.
بر این اساس از کل مبلغ واریز شده توسط شرکت مذکور، مبلغ 255 هزار تومان برای سهامداران یک میلیون تومانی و مبلغ 135 هزار تومان برای سهامداران 532 هزار تومانی، مربوط به سود واریزشده توسط سازمان خصوصی‌‌‌سازی می‌باشد.
هشدار درباره کلاهبرداری سایبری
با نام دریافت سود سهام عدالت
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه نیز با انتشار اطلاعیه‌ای درخصوص کلاهبرداری سایبری برای دریافت سود سهام عدالت به عموم مردم هشدار داد.
شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در آستانه واریز مرحله دوم سود سهام عدالت برخی مجرمان سایبری با ترفندهای جدید و با ارسال پیامک و یا پیام در شبکه‌های اجتماعی با نام واریز سود سهام عدالت مترصد کلاهبرداری از مردم هستند.
در این پیام‌های جعلی که به تازگی منتشر شده، از مخاطبین درخواست می‌شود که برای دریافت سود سهام خود از طریق لینک آلوده اقدام کند که سهامداران می‌بایست نسبت به این اقدام کلاهبردارانه آگاه باشند.
براساس اطلاعیه سمات، مجرمان سایبری با طراحی پلتفرم مجرمانه در قالب استفاده از نام و نشان سامانه سهام عدالت و ارسال پیامک مبنی بر واریز مبالغ مختلف به حساب‌های مالی هموطنان مشروط به مراجعه لینک یا پیوند درج‌شده در پیامک، گوشی تلفن همراه فریب‌خوردگان را به صفحات جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت می‌کنند.
شایان ذکر است، هرگونه اطلاع‌رسانی در سهام عدالت صرفا از طریق وب‌سایت‌های رسمی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی به نشانی
www.csdiran.ir‌، www.sejam.ir و sahamedalat.ir به اطلاع عموم مشمولان سهام عدالت می‌رسد.