kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۰۱۸
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
رئیس ‌ایدرو:

فاز ۱۴ پارس جنوبی با۲۲۰ میلیون ‌نفر ساعت ساخته شد

 
 
 
 
رئیس ‌ایدرو گفت: فاز ۱۴ پارس جنوبی را هشت شرکت تمام‌ایرانی در حوزه دریا و خشکی به رهبری‌ ایدرو و در قالب کنسرسیوم با ۲۲۰ میلیون ‌نفر ساعت کار اجرا کردند.
به گزارش خبرگزاری مهر، «علی نبوی» در نشست خبری با بیان اینکه در حال حاضر 
۸۱ هزار طرح نیمه‌تمام در کشور وجود دارد، افزود: البته اغلب این طرح‌ها زیر ۲۰ درصد هستند و سرمایه‌گذاری خاصی ندارند. ما باید به طرح‌های بالای ۶۰ درصد کمک کنیم که زودتر تکمیل شوند. دستورالعمل سرمایه‌گذاری در وزارت صمت تدوین شده و پس از ابلاغ به صورت رسمی، جزئیات اعلام می‌شود.
 رئیس ‌سازمان گسترش و نو‌سازی صنایع ایران (ایدرو) درخصوص جزئیات طرح‌های نیمه‌تمام کشور، اظهار کرد: ۶۰ هزار طرح صنعت و معدنی داریم که فقط از وزارت صمت جواز گرفته و هیچ پیشرفتی نداشته‌اند. هشت هزار طرح پیشرفت زیر ۲۰ درصد و ۱۳ هزار طرح پیشرفت بالای ۲۰ تا ۹۹ درصد دارند.
نبوی به بیکاری فارغ‌التحصیلان اشاره کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت صمت و وزارت علوم امضا شد تا آموزش‌های لازم حین تدریس به دانشجویان داده شود تا پس از اتمام دانشگاه، هم از تعداد فارغ‌التحصیلان بیکار کاسته و هم نیروی انسانی مورد نیاز بخش صنعت تأمین شود.
وی درباره لزوم توازن منطقه‌ای در توزیع صنایع و زنجیره‌های تولیدی کشور خبر داد: در این راستا طرح توازن سرمایه‌گذاری تعریف شد که در این طرح دو موضوع توازن منطقه‌ای صنعتی کشور و توازن در زنجیره‌های تولیدی کشور مورد توجه است؛ به عنوان مثال در حلقه‌های مختلف زنجیره فولاد سرمایه‌گذاری متعددی شده و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد و بر همین اساس نیز تولید ۵۵ میلیون تن برای سال ۱۴۰۴ هدف‌گذاری شده است اما بررسی‌ها نشان می‌دهد که در بخش نورد این میزان ظرفیت‌سازی شده است و در پایین‌دست چنین نیست.
رئیس ایدرو به افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی اشاره کرد و افزود: در فاز ۱۴، تعداد هشت شرکت تمام‌ایرانی در حوزه دریا و خشکی به رهبری‌ ایدرو تبدیل به کنسرسیومی شدند که پروژه را با ۲۲۰ میلیون ‌نفر ساعت کار اجرا کردند. بالای ۷۰ درصد تجهیزات و ادوات فاز ۱۴ توسط پیمانکاران ایرانی تهیه شده است. از فاز ۱۴، به صورت روزانه حدود دو میلیارد فوت مکعب گاز ترش از دریا استحصال و ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین وارد خطوط لوله گاز کشور می‌شود. همچنین ۷۷ هزار تن میعانات گازی، یک میلیون تن گاز مایع ال‌پی‌جی و یک‌میلیون گاز اتان برای خوراک واحدهای پتروشیمی و ۴۰۰ تن گوگرد استحصال خواهد شد.