kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۰۱۵
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵

اخبار کوتاه از فوتبال

 
 
تکلیف سرپرست تیم ملی مشخص شد
مهدی محمدنبی، نایب‌رئیس‌اول فدراسیون فوتبال سرپرستی تیم ملی را در یک تورنمنت بزرگ دیگر بر عهده خواهد داشت.
با حضور امیر قلعه‌نویی به عنوان سرمربی تیم ملی تکلیف اصلی‌ترین صندلی این نیمکت مشخص شد اما یک ابهام درخصوص سرپرست تیم ملی وجود داشت که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این صندلی بدون تغییر خواهد ماند.
مهدی محمدنبی به عنوان یکی از چهره‌های شاخص فدراسیون فوتبال ایران طی یک دهه گذشته که سمت‌های دبیرکلی و نایب‌ رئیسی فدراسیون را بر عهده داشته، پس از تجربه حضور روی نیمکت تیم ملی در جام جهانی 2022 در کنار کارلوس کی‌روش، کماکان این مسئولیت را بر عهده خواهد داشت و تا پایان جام ملت‌ها نیز در کنار امیر قلعه‌نویی، مدیر تیم ملی بزرگسالان ایران خواهد بود.
با این حساب نبی ضمن انجام وظایف نایب‌ رئیسی فدراسیون، به یکی از رکوردداران حضور با تیم ملی در مسابقات بزرگ تبدیل خواهد شد که در جام‌های جهانی 2014 و 2022 و جام ملت‌های آسیا 2015 سرپرست تیم ملی بوده و حالا برای چهارمین بار با تیم ملی در یک رقابت بین‌المللی همراه خواهد بود.
دعوت از ابراهیموویچ ۴۱ ساله به تیم ملی سوئد
مهاجم کهنه‌کار سوئدی در ۴۱ سالگی دوباره به تیم ملی دعوت شد.
رقابت‌های انتخابی جام ملت‌های اروپا در حالی از جمعه آینده آغاز می‌شود که تیم ملی سوئد در گروه F قرار گرفته است، چهارم و هفتم فروردین به مصاف بلژیک و آذربایجان می‌رود.
جیان‌اندرسون سرمربی تیم ملی سوئد در فاصله ده روز تا این بازی‌ها با یک تصمیم همه را شگفت زده کرد و زلاتان ابراهیموویچ مهاجم میلان را برای بازی مقابل بلژیک و آذربایجان دعوت کرد. اندرسون گفت: من قبلاً گفته‌ام که ابراهیموویچ اگر سالم و تندرست باشد می‌تواند کمک کند، اگرچه ممکن است در ترکیب اصلی نباشد.
سرمربی تیم ملی سوئد افزود: زلاتان حتی اگر نتواند از شروع بازی در ترکیب قرار بگیرد، می‌تواند از نظر شخصیتی و رهبری خیلی چیزها را ارائه دهد. وی اظهار داشت: همیشه حتی در زمان مصدومیت با او در تماس بوده‌ایم و اکنون که مصدومیتش برطرف شده، می‌تواند سهم خود را در تیم ملی ایفا کند. همچنین از نظر شخصیتی و تجربه او چیزهای زیادی به تیم اضافه می‌کند و از این نظر او یک بازیکن منحصر به فرد است.ابراهیموویچ اوایل اسفند پس از ۹ ماه وقفه به دلیل جراحی زانو به میادین بازگشت.
مهاجم میلان ۱۲۱ بازی برای تیم ملی سوئد انجام داده است و ۶۲ گل به ثمر رساند.او در سال ۲۰۱۶ از تیم ملی خداحافظی کرد اما در سال ۲۰۲۱ در مسابقات مقدماتی جام جهانی قطر به تیم ملی بازگشت.مهاجم میلان آخرین بازی خود را برای سوئد فروردین سال گذشته مقابل لهستان انجام داد که دو تیم به تساوی یک-یک رسیدند.سوئد در گروه F انتخابی جام ملت‌های اروپا ۲۰۲۴ با اتریش، آذربایجان، بلژیک و استونی همگروه است.