kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۲۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵

خواندنی از ورزش ایران

 
 
*طی احکامی جداگانه از سوی امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو، سرمربیان و مربیان تیم‌های ملی ووشو ایران در دو بخش زنان و مردان مشخص شدند. در همین راستا امیراوجاقی به عنوان سرمربی تیم ملی ساندا مردان ایران منصوب شد. علی دهقان و علی (کیوان) شیرآقایی نیز به عنوان مربی در کنار اوجاقی حضور خواهد داشتند. در بخش تالو پسران نیز، فرشاد عربی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفت. همچنین در بخش بانوان، راضیه طهماسبی به عنوان سرمربی تیم ملی ساندا حکم گرفت و محبوبه کریمی نیز به عنوان سرمربی تیم ملی تالو زنان منصوب شد. احکام این مربیان تا پایان مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۳ آمریکا که پس از بازی‌های آسیایی هانگژو برگزار می‌شود، اعتبار دارد. 
*رقابت‌های کشتی آزاد انتخابی مسابقات جام جهان پهلوان تختی در رده سنی بزرگسالان از صبح دیروز با انجام مراسم قرعه کشی، به میزبانی استان کردستان آغاز به کار کرد. این مسابقات در سالن شهید حاج قاسم سلیمانی ورزشگاه شهید چمران شهرستان قروه برگزار می‌شود و شامگاه امروز ۲۵ اسفندماه با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد. در این رقابت‌ها ۲۱۰ کشتی‌گیر از ۲۹ استان سراسر کشور در ۱۰ وزن ۵۷، ۶۱، ۶۵، ۷۰، ۷۴، ۷۹، ۸۶، ۹۲، ۹۷، ۱۲۵ کیلوگرم به روی تشک می‌روند و نفرات برتر جواز حضور در مسابقات بین‌المللی جام جهان پهلوان تختی را به‌دست خواهند آورد.
*آخرین نشست رؤسای فدراسیون‌های ورزشی در سال 1401 که قرار بود فردا 25 اسفندماه برگزار شود، لغو شد. قرار است این نشست و بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با حضور وزیر ورزش و جوانان چهارشنبه 16 فروردین 1402 برگزار شود.
*با پایان لیگ برتر والیبال ایران زمان برگزاری اردوهای تیم ملی مشخص شد و بهروز عطایی ۳۱ بازیکن را به اردو فراخواند تا از ۲۷ فروردین استارت کار زده شود. در این میان کادر فنی هم با تغییراتی همراه بود و محمود افشاردوست به عنوان مربی به کادر فنی اضافه شد. پیش از این عظیم جزیده مربیگری تیم ملی را برعهده داشت اما با تصمیم عطایی، افشاردوست در کنار علیرضا طلوع‌کیان به عنوان مربی تیم ملی قرار گرفت. همچنین گفته می‌شود یک مربی بدنساز از لهستان و یک مربی تمرین دهنده ایتالیایی به زودی به کادر فنی تیم ملی والیبال اضافه خواهند شد.