kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۹۹۹
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۵
از اول تا 23 اسفند

حوادث مرتبط با چهارشنبه‌سوری 26 فوتی و 4368 مصدوم برجا گذاشت

 
 
 
 
رئیس‌سازمان اورژانس کشور گفت: آمار مصدومان و فوتی‌ها مرتبط با چهارشنبه سوری نسبت به سال قبل ۲۲ درصد افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، جعفر میعادفر روز چهارشنبه در نشستی درباره حوادث چهارشنبه آخر سال از تاریخ اول اسفند تا ساعت هشت صبح چهارشنبه ۲۴ اسفند افزود: چهار هزار و ۳۶۸ مصدوم که بیش از سه هزار نفر در روز سه‌شنبه دچار مصدومیت شدند و این یعنی ۸۰ درصد از آسیب‌ها در روز گذشته اتفاق افتاده است.
میعادفر با اشاره به اینکه در این مدت ۲۶ نفر در کشور فوت کردند، گفت: بیشتر فوتی‌ها مربوط به استان‌های تهران، تبریز، همدان، ارومیه، قزوین و فارس بوده است و استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و کرمان کمترین مصدوم چهارشنبه آخر سال را داشتند.
رئیس‌سازمان اورژانس کشور با بیان اینکه بیشترین مصدومان را آقایان تشکیل می‌دادند، گفت: ۷۹ درصد آسیب‌دیدگان را آقایان و ۲۱ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند همچنین ۴۴ درصد آسیب‌دیدگان سن ۶ تا ۱۸ سال یعنی نوجوانان هستند.
۷ آمبولانس در حوادث چهارشنبه‌سوری 
خسارت دید
وی از خسارت به هفت آمبولانس سازمان اورژانس در این مدت خبر داد و افزود: سه دستگاه آمبولانس در تهران، سه دستگاه آمبولانس در کرمان و یک دستگاه آمبولانس در قم دچار آسیب شدند.
میعادفر افزود: ۶۸ درصد مصدومان این مدت از مواد محترقه استفاده کرده بودند و ۳۲ درصد نیز رهگذر بودند. رئیس‌سازمان اورژانس کشور از نقص عضو ۲۲۹ نفر و آسیب به چشم یک هزار و ۴۲۸ نفر در این مدت خبر داد و گفت: امسال مصدومیت سوختگی با آمار کاهشی مواجه بودیم.