kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۶

کیهان و خوانندگان

 
 
* نگاهی به 44 سال گذشته انقلاب با همه پیشرفت‌ها و ضعف‌های آن ما را به این نتیجه می‌رساند که پیمودن مسیر آینده به مراتب آسان‌تر از دشواری‌هایی است که ملت سرافراز کشورمان با تلاش و مجاهدت خود پشت سر نهاده است . با توکل برخدا و به همت و تلاش علمی جوانانمان این مسیر طی خواهد شد.
رامین
* برخی خودفروخته‌های داخلی چنان غرق کدخدا و دلار و سکه شده‌اند که چشمی برای دیدن موفقیت‌های نظام به ویژه در دولت سیزدهم را ندارند و از دهها موفقیت ماهواره، پهپاد، موشک کروز، راه‌اندازی 36 کیلومتر تونل انتقال آب و احیای دریاچه ارومیه ، شیرین‌کردن آب دریا برای صدها هزار هموطن بوشهری، تامین آب باکیفیت برای مردم خوزستان، همدان، کردستان و ... طوری وانمود می کنند که همه امیدها به توله‌یوز آزمایشگاهی «پیروز» بوده که آن هم تلف شده و تمام امیدشان به ناامیدی گراییده است! چقدر وطن دوست هستند این زنجیره‌ای‌ها!
امیدوار
* ناوهای ایران علی‌رغم تهدیدهای شیطان بزرگ در سواحل برزیل پهلو گرفتند و برزیل برای آمریکا تره هم خرد نکرد! باور کنیم که دیگر ابرقدرتی به نام آمریکا وجود ندارد.
محمدی کاشانی
* خبر بهره‌برداری از بزرگ‌ترین کارخانه تولید خوراک دام کشور در سیستان و بلوچستان با ظرفیت تولید 400 هزار تن در سال و با اشتغال 100 نفر به صورت مستقیم و 10 هزار نفر به صورت غیرمستقیم و حل بحران تأمین خوراک دام کشور اتفاق بزرگی بود، ولی متأسفانه اخبار گرانی قیمت دلار و حواشی آن موجب شد دیده نشود.
رنجبر
* یکی از روش‌های حمایت دولت از تولید و طرح‌های اشتغال‌زا پرداخت تسهیلات بانکی و همچنین تسهیلگری در صدور مجوزهای کسب و کار است. صدور مجوزها با راه‌اندازی سامانه یکپارچه درخواست مجوز کسب و کار تقریبا محقق شده و به اذعان کارشناسان اقتصادی مسیر خوبی را طی می‌کند ولی در حوزه بانکی هنوز تسهیلات نقدی آن‌گونه که انتظار می‌رفت میان تولیدکنندگان توزیع نشده و بانک‌ها همچنان نسبت به حمایت از تولید به‌ویژه تولید دانش‌بنیان آن رغبت شایسته را نشان نمی‌دهند و سنگ‌اندازی وجود دارد.
ملکی
* در ساختار فعلی اقتصاد ایران بیشتر از هر چیز تغییر رهیافت‌های مدیریتی اهمیت دارد و توسعه اختیارات بانک مرکزی که با چراغ سبز شورای عالی اقتصادی کشور صورت گرفته در صورت اعمال نظارت‌های اصولی می‌تواند روزهای خوبی را برای کشور به ارمغان بیاورد و تا حدودی حال اقتصاد را خوب کند.
ریحانی
* به اذعان فرماندهان ارتش رژیم جعلی، این ارتش غاصب در حال فروپاشی است .آنها زمانی هیچ مشکلی در کرانه باختری نداشتند اما امروز ۶۰-۵۰ درصد نیروهای خود را از ترس اقدامات فلسطینی‌ها در این بخش مستقر کرده‌اند!
جلیلی- جعفری
* برخی از روزنامه‌های زنجیره‌ای با وقاحت کارنامه و میراث شوم دولت مورد حمایت خود را به پای دکتر رئیسی و دولت سیزدهم می‌نویسند و به علت عدم اطلاع‌رسانی مکرر و شفاف اقدامات دولت سیزدهم در کمتر از 2 سال اخیر بسیاری از مردم با عملکرد دولت جدید آشنایی ندارند. باید اقدامات دولت در بخش‌های مختلف خبری اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان تلاش شبانه‌روزی دولت
قرار گیرند.
صالحی‌نژاد
* واقعیت این است که دوران اقتصاد تک‌قطبی به پایان رسیده است. یعنی اگر طی دهه‌های گذشته ایالات متحده آمریکا خودش را اقتصاد برتر دنیا می‌دانست و برهمین اساس شاهد حکمرانی دلار بر معادلات جهانی بودیم ولی اکنون با ظهور قدرت‌های اقتصادی جدید مانند چین و... شاهد تغییر این معادله قدرت در دنیا هستیم.
مدرسی
* آقای عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در دولت قبل گفته است اگر به سال 92 برمی‌گشتیم برخی تاکتیک‌های مذاکرات را تغییر می‌دادم. معنی این حرف این است که ایشان پذیرفته نباید در برجام به آمریکایی‌ها اعتماد می‌کرد.
عرفانی
* به سردبیر روزنامه آفتاب یزد عرض می‌کنم که کمی باانصاف قلم بزنند و عجولانه قضاوت نکند. در یادداشت 9 اسفند به راحتی کل وزرای دولت جهادی و انقلابی به قدرت‌طلبی و نداشتن ایده خدمت و مدیریت متهم شده‌اند. اگرکلاهش را قاضی می‌کرد باید اعتراف می‌کرد که مدیریت برخی از وزرا مثل وزیر نیرو نگذاشت بلایی که دولت قبل برای برق در اوج گرما و گاز در اوج سرما به سر مردم آورد تکرار شود. اگر باانصاف به خدمت بسیاری از وزرای جهادی بنگریم در ظرف کمتر از 2 سال به اندازه حداقل 4 سال دولت قبل منشأ خیر و خدمات برای کشور بوده‌اند.
قدیری
* بازگشت کشورهای عربی به برقرای روابط با سوریه یک پیروزی بزرگ و تجربه‌ای دیگر برای جریان مقاومت و یادآور خروج سفرای اروپایی در بهار 76 از ایران و بازگشت سرافکنده آنان در 23 آبان همان سال در پی موضع‌گیری قاطعانه مقام معظم رهبری بود.
حیدری- قم
* سفر رؤسای پارلمان برخی از کشورهای عربی به سوریه برای از‌سرگیری روابط بر مذاق آمریکا خوش نیامده و از آنها خواسته از این کار امتناع ورزند! این حرکات نشان می‌دهد که استخوان‌های این ابرقدرت جهانی چنان شکسته که دیگر قابل ترمیم نیست و باید با ابرقدرتی خداحافظی کند.
یک هموطن
* روزنامه گاردین در ادعایی واهی عنوان کرده ایران 18 پهپاد برای جنگ با اکراین در اختیار روسیه گذاشته است. تمام این آمارسازی‌های دروغ و شیطنت‌های دشمنان برای این است که نمی‌توانند پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف را ببینند.
مظفری
*  یک توله یوزپلنگ آزمایشگاهی تلف شد شیون عده‌ای افراد بلند شد. در همان ایام جوانمردی از آتش‌نشانان به دل آتش زد تا جان مردم به خطر نیفتد اما این جماعت در برابر این جانفشانی خفقان محض گرفتند!
سوری
* متولیان اقتصادی و اساتید اقتصادی چه برنامه‌ای برای مهار و کنترل 20 میلیارد گردش مالی در حوزه بازار غیر رسمی و قاچاق که بازار ارز را به هم می‌ریزد، ‌دارند؟ در اتاق جنگ اقتصادی باید تدبیری هم برای این معضل اندیشیده شود.
موسایی
*سامانه تهران من چند سال است برای تسهیل خدمات غیرحضوری شهرداری تهران راه اندازی شده است‌. امسال هرچه برای پرداخت عوارض نوسازی و مدیریت پسماند به این سامانه مراجعه می کنیم با اشکال فنی آن روبه رو می شویم. این شائبه پیش آمده است که مشکل فنی مزبور باعنوانی که امسال برپیشانی قبض عوارض نقش بسته است(استثنائی‌ترین بخشودگی جرائم تاریخ بلدیه) بی‌ارتباط نیست! یعنی قرار نیست کسی بتواند در موعد مقرر این عوارض را بپردازد و از جایزه خوش حسابی و بخشودگی بهره‌مند شود؟
علی نجمی