kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۷۱۱
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۳

امام جمعه شیراز خواستار برخورد با عوامل مسمومیت دانش‌آموزان شد

آیت‌الله دژکام، در خطبه‌های نماز جمعه شیراز نیز با اعتقاد به اینکه باید تقوا را رعایت کنیم تا حال ما برای دنیا و آخرت خوش شود، گفت: باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشیم که در رابطه با مسئله دشمنی که شیاطین جن و انس با ما مسلمانان و با پیروان قرآن دارند؛ دشمن چه می‌کند و برنامه‌‌های دشمن چیست و ما چطور می‌توانیم برنامه‌اش را خنثی کنیم؟
 
 
شيراز-خبرنگار كيهان:
 
وی تصریح کرد: سال‌های اول با تحریم، نظام را تحریم می‌کردند و اکنون زندان «قرچک» یا ستاد امر به معروف را هم تحریم می‌کنند که نشانه آخر خط دشمن و تحریم‌های آنهاست و از تحریم نظام و تحریم فلج‌‌کننده به کجا رسیده‌اند که به تحریم ستاد امر به معروف دلخوش کرده‌اند و افول نظام استکبار به چشم می‌آید ولو اینکه خودشان باورشان نیست.
آیت‌الله دژکام ادامه داد: یکی از مقدماتی که در جامعه ما متاسفانه راه‌ انداخته‌اند، مسئله بی‌حجابی است و کسانی که این‌گونه هستند نه اینکه اهل فساد و فحشا باشند اما زمینه ایجاد می‌کند زیرا شیطان اول بی‌حجابی را می‌آورد و بعد در پوست جوان می‌آید که فساد کند و ما باید جلوی این‌ها را بگیریم.
امام جمعه شیراز، افزود: تذکر لسانی بر همه واجب است و باید با قاطعیت و محکم از جایگاه خلیفه خدا بایستید و تذکر دهید و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم تذکر لسانی را اثربخش می‌دانند و همه مومنین باید تذکر دهند و نیروی انتظامی و امنیتی هم باید حمایتی جدی از آمرین به معروف و نهی از منکر داشته باشند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیان کرد: باید فضای شهر شیراز و سومین حرم اهل بیت‌(ع) را برای ماه رمضان آماده کنیم.
دژکام اضافه کرد: مراکز تولیدی لباس و پوشاک در استان و کشور هم باید درخصوص عفاف و حجاب اهتمام کنند و نوع کاری که اصناف می‌توانند انجام دهند قوی‌تر از چیزی است که اکنون انجام می‌شود و باید ‌اصناف جنس نامتعارف تولید‌کننده را توزیع نکنند و مقابل آن بایستند و اصناف برای رضای خدا و جهات معنوی همت کنند و همفکری کنند و تولیدکنندگان و اصناف با هم اتفاق نظر کنند و وزارت کشور هم باید همت کند تا جلوی تولید این مدل لباس‌های نامتعارف گرفته شود.
امام جمعه شیراز در ادامه با تاکید بر لزوم بزرگداشت یاد شهدا گفت: در هفته آینده مناسبت تشکیل بنیاد شهید انقلاب اسلامی را پیش‌رو داریم و شهدا برای اقامه معروف و جلوگیری از منکر خون دادند و ایستادند و ممکن نیست که به آنها بی‌وفایی کنیم.
خطيب جمعه شيراز گفت: دهه تکریم مساجد را پیش‌رو داریم که در آستانه ماه مبارک رمضان باید مساجد را تکریم کنیم و برای تمیز کردن و روبیدن خاک مسجد و آماده کردن مسجد برای مهمانی خدا باید همت کنیم و در شیراز ۵۰۰ مسجد و امامزاده عظیم‌الشان داریم که به برکت ماه رمضان باید آباد شوند.
وی با اشاره به مسئله مسمومیت دانش‌آموزان هم اظهار کرد: دشمن به هر شکلی تهمت زدن و افترا زدن به جامعه اسلامی ما را انجام می‌دهد و دشمنان می‌دانند بانوان ایرانی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی چقدر رشد کرده‌اند، خودشان می‌دانند، اما غیض و کینه‌اشان نمی‌گذارد و به هر شکلی بحث می‌کنند که ایران و نظام اسلامی مخالف رشد بانوان هستند.
دژکام در ادامه افزود: از نیروی انتظامی تشکر می‌کنیم که یک تیم از عوامل این اتفاقات را دستگیر کرد و معلوم شد چه کسانی هستند و چه ارتباطاتی دارند و رئیس‌قوه قضائیه اعلام کرد که عاملین این اتفاق مفسدفی‌الارض هستند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس افزود: رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند در این قضیه بخششی در کار نیست. باید برخورد جدی و قاطع با عوامل این اتفاقات بشود هر چند دشمن باز از روزنه‌ای دیگر دشمنی می‌کند اما این صف محکم و بهم پیوسته تمام نقشه‌های دشمن را نقش بر آب خواهد کرد.