kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۷۰۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳
نخست‌وزیر مجارستان پیش‌بینی کرد

جنگ جهانی سوم نزدیک است

 
 
 
«ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان با انتقاد از رویکرد غرب نسبت به جنگ اوکراین بار دیگر نسبت به خطر وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داده و گفته این جنگ نزدیک است.
با طولانی شدن جنگ اوکراین و خیز اروپا و آمریکا برای ارسال تسلیحات پیشرفته از توپ و ‌تانک گرفته تا موشک و احتمالاً جنگنده نگرانی‌ها درباره بحرانی‌تر شدن جنگ و خروج کنترل آن از سوی طرفین بیشتر شده است. در همین راستا نخست‌وزیر مجارستان بار دیگر نسبت به خطر جنگ جهانی سوم با توجه به رویکرد غربی‌ها در جنگ اوکراین هشدار داد. به گزارش ایرنا، تارنمای خبری «پولیتیکو» با انتشار این خبر نوشت: «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان گفت که به نظر احتمال تبدیل جنگ اوکراین به یک مناقشه جهانی، رو به فزونی نهاده و وقوع جنگ جهانی سوم نزدیک است. تارنمای این رسانه آمریکایی در ادامه نوشت: اوربان روز (جمعه) در مصاحبه با رادیو دولتی مجارستان با انتقاد از غرب، متحدان کیف را به گسترش دادن درگیری بنابر «منافع اقتصادی» خودشان متهم کرد. نخست‌وزیر مجارستان دراین باره گفت: جهان تا این ‌اندازه نزدیک (به‌وقوع جنگ جهانی سوم) نشده بود، که یک جنگ منطقه‌ای به یک جنگ جهانی بدل شود، این احتمال (وقوع جنگ جهانی سوم) روز به روز افزایش می‌یابد. اوربان نسبت به احتمال اعزام نیروی نظامی از سوی کشورهای متحد با کیف برای کمک به اوکراین جهت مقابله با روسیه هشدار داد. نخست‌وزیر مجارستان با اشاره به احتمال اعزام نیروهای نظامی از سوی متحدان کیف به اوکراین به این رادیو گفت: «با ارائه پیشنهادی بسیار جدی از سوی متحدان کیف برای عبور سربازان کشورهای متحد با اوکراین از مرز، به عقیده من، ما بسیار بسیار (به وقوع جنگ جهانی سوم) نزدیک شده‌ایم.»
ماکرون: روسیه نباید در جنگ پیروز شود 
همزمان با هشدار نخست‌وزیر مجارستان نسبت به خطر وقوع جنگ جهانی سوم رئیس‌جمهور فرانسه نیز روز جمعه در سخنانی که از آن بوی تشدید جنگ به استشمام می‌رسد تاکید کرد که روسیه نمی‌تواند و نباید در جنگ با اوکراین پیروز شود. به گزارش فارس، «امانوئل ماکرون» در ادامه سخنانش گفت: «ما باید به اوکراینی‌ها کمک کنیم که در هر دو عرصه اقتصادی و نظامی مقاومت کنند».رئیس‌جمهور فرانسه ادعا کرد: «ما در حال انجام هر کاری هستیم تا این جنگ گسترش نیافته و جهانی نشود» ادعای ماکرون درباره تلاش برای گسترش جنگ در حالی است که فرانسه در کنار سایر کشورهای اروپایی و آمریکا طی یک سال اخیر بیش از 150 میلیارد دلار کمک مالی و تسلیحاتی روانه کیف کرده‌اند.
فاکس‌نیوز کدام جمله ترامپ را سانسور کرد؟
از سوی دیگر رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که شبکه «فاکس‌نیوز» این کشور که نزدیک به جمهوری‌خواهان است بخشی از مصاحبه اخیر ترامپ با این شبکه را سانسور کرده و آن را اصلا پخش نکرده است. بر اساس این گزارش ترامپ در بخشی از مصاحبه با فاکس‌نیوز گفته بود که برای پایان دادن به جنگ روسیه با اوکراین، ممکن است به روسیه اجازه دهد تا بخش‌هایی از خاک اوکراین را تصرف کند. گفتنی است ترامپ طی یک سال اخیر بارها اعلام کرده است اگر او بود جنگ اوکراین هرگز رخ نمی‌داد و بایدن در این جنگ آمریکا را به سمت فاجعه می‌برد.