kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۶۹۵
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۳

خواندنی از ورزش ایران

 
 
*در ادامه مسابقات تنیس روی میز گرند اسمش سنگاپور، دیروز دیدارهای جدول حذفی برگزار شد که طی آن نوشاد عالمیان به مصاف «جای هیون آن» از کره جنوبی رفت و با نتیجه ۳ بر ۲ مقابل این بازیکن که رنکینگ ۵۹ جهان را در اختیار دارد به برتری دست یافت.عالمیان در حالی صاحب این پیروزی شد که با رنکینگ ۸۷ در فهرست بازیکنان شرکت‌کننده در این رقابت‌ها قرار گرفته است. او با کسب این پیروزی به جدول ۳۲ نفره مسابقات گرند اسمش راه یافت و برای صعود از این مرحله با دیگر نماینده کره جنوبی به نام «هوون لیم» دیدار خواهد کرد. این بازیکن صاحب رنکینگ ۱۶ دنیا است.
*خلیلی سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی با تاکید بر تلاش همه نهادها برای کاهش کم تحرکی بین مردم گفت: دسترسی آسان مردم به اماکن ورزشی و ارزان کردن ورزش اولویت‌های فدراسیون در سال آینده است.
*فدراسیون تیروکمان ایران به منظور بهبود شرایط تمرینی و مدال‌آوری ورزشکاران این رشته برای حضور در میادین آسیایی و جهانی، اقدام به جذب مربی خارجی کرد تا به عنوان سرمربی همزمان شرایط اردویی کمانداران ریکرو و کامپوند را زیر نظر داشته باشد. از مهرماه «هونگ سونگ هو» همکاری با فدراسیون تیروکمان ایران را آغاز کرد و تا به امروز با برگزاری مستمر و ادامه‌دار اردوهای داخلی، پیگیر این همکاری بوده است اما حالا که کمتر از دو هفته به پایان قرارداد کوتاه مدتش باقی مانده است، مشخص نیست این قرارداد تمدید خواهد شد یا نه؟! مسائل مالی دلیل ابهام ایجاد شده در وضعیت همکاری سرمربی کره‌ای با تیروکمان ایران است. وی با حقوق ماهیانه ۷ هزار یورو این همکاری را آغاز کرد اما افزایش بی‌رویه نرخ دلار و یورو طی ۶ ماه گذشته، دست مسئولان فدراسیون را برای تمدید قرارداد در پوست گردو گذاشته است به ویژه که به خاطر شرایط مالی بحرانی در این فدراسیون حتی اعزام برون مرزی ملی‌پوشان هم منتفی شد.
*سی و نهمین جلسه هیئت‌رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور مهدی علی‌نژاد به صورت آنلاین برگزار شد. یکی از نکات مهمی که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت، بحث استفاده از هوش مصنوعی در داوری تالو بود. فدراسیون جهانی ووشو طی همکاری نزدیک با دو شرکت حوزه IT در حال برنامه‌ریزی است که بتواند داوری مسابقات بخش تالو را با کمک هوش مصنوعی، قضاوت کند. 
*بهداد‌سلیمی‌نایب‌رئیس‌فدراسیون وزنه‌برداری از معرفی سرمربی تیم ملی طی چند روز آینده خبر داد.