kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۶

پیش‌بینی بارش برف و باران در 21 استان کشور از فردا

 
 
سازمان هواشناسی کشور نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر در ۲۱ استان براثر بارش برف و باران هشدار داد.
به گزارش ایسنا، سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار زردرنگ از نفوذ سامانه بارشی، بارش باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در نقاط مستعد با خیزش گردوخاک، ارتفاعات و نواحی با اقلیم سرد بارش برف و رخداد مه خبر داد.
این وضعیت جوی از روز دوشنبه در خوزستان، ایلام، کهگیلویه و ‌بویراحمد، لرستان، بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، اصفهان، یزد، نیمه جنوبی همدان، جنوب کردستان، جنوب مرکزی، غرب کرمان و نیمه غربی هرمزگان تا روز سه‌شنبه در فارس، کرمان، هرمزگان، یزد، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، نیمه شرقی سمنان، خراسان جنوبی و جنوب شرق استان‌های بوشهر و اصفهان مورد انتظار است.
براثر این مخاطرات احتمال کاهش دید، احتمال اختلال در ناوگان حمل‌ونقل جاده ای، ریلی و هوایی، احتمال آبگرفتگی معابر، احتمال جاری شدن روان‌آب، احتمال طغیان رودخانه‌ها، وقوع کولاک برف در نواحی کوهستانی به‌ویژه گردنه‌ها و احتمال خسارت به صنعت کشاورزی وجود دارد.
همچنین این سازمان با صدور هشدار زردرنگ‌ دیگری نسبت به افزایش وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در ساحل حداکثر 
۱.۵ متر و در فراساحل ۱.۵ تا ۲ متر همراه با بارندگی هشدار داد. این وضعیت جوی از دوشنبه تا اوایل وقت سه‌شنبه در نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان مورد انتظار است.