kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۱۶۶۷
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۲۲
در طول سال جاری

سود سنواتی 31 میلیون سهامدار بورس پرداخت شد

 
 
 
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه از پرداخت سود سنواتی 
31 میلیون سهامدار بورسی خبر داد.
محمد باغستانی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس،‌ در مورد آخرین وضعیت پرداخت سودهای سهامداران که نزد شرکت‌های سرمایه‌پذیر مانده است،‌ گفت: سود سنواتی بیش از 31 میلیون سهامدار از ابتدای سال جاری تا هفته سوم اسفندماه از طریق شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پرداخت شده است.
او افزود: اطلاعات منتشر شده در مورد جزییات واریز مطالبات سنواتی سهامداران نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تا پایان 16 اسفند ماه 331 ناشر، سود سنواتی 31 میلیون و 580 هزار و 472 سهامدار را که شامل 6982 میلیارد و 294 میلیون تومان می شود را با استفاده از اطلاعات سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) پرداخت 
کرده‌اند.
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری ادامه داد: تا پایان هفته سوم اسفند ماه سال جاری، 514 ناشر، سود جاری 59 میلیون و 178 هزار و 750 سهامدار که شامل 66 هزار و 738 میلیارد و 709 میلیون تومان می‌شود را از طریق اطلاعات سامانه سجام توسط سمات واریز کرده‌اند.
یک تصمیم 
برای سهام عدالت متوفیان
همچنین مجید عشقی؛ رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفت‌وگو با ایسنا، درمورد انتقال سهام مشمولان متوفیان توضیح داد: بیش از سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از مشمولان سهام عدالت طی سال‌های گذشته فوت شده‌اند و انتقال سهام باید به صورت الکترونیکی صورت بگیرد. بر این اساس دفاتر قضایی درمورد بحث سامانه و انتقال اطلاعات با مشکل مواجه شدند.
او ادامه داد: به همین دلیل مصوبه تغییر داده شد و شرکت‌های کارگزاری را هم وارد ماجرا شدند. بر این اساس بخش سامانه‌ای در اختیار کارگزاری قرار می‌دهیم تا بتوانند این کار را انجام دهند. افراد باید به کارگزاری‌ها و دفاتر قضایی مراجعه کنند تا کارگزاری به صورت الکترونیکی این کار را انجام دهد.
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: وراث باید گواهی انحصار ورثه را ارائه کنند تا انتقال 
بر اساس سهمی که مشخص شده صورت بگیرد. در سامانه درصد هر وارث مشخص می‌شود و انتقال قهری به صورت الکترونیکی صورت می‌گیرد. ساختار اواخر تغییر پیدا کرده و زیرساخت فنی آن در حال آماده شدن است.