kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۸۰۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

واقعا خیلی زیبا گفت
سمیرا: «فقط اونجا که سردار حاجی‌زاده گفت: محدودیت بُرد
۲۰۰۰ کیلومتری موشک‌های ما به احترام اروپایی‌هاست. ان‌شاء الله احترام خودشان را حفظ کنند.»
آمریکای جنایتکار
باران وکیلی: «آمریکا تعداد نیروهای مستقر در تایوان را بیش از چهار برابر تعداد فعلی افزایش میده تا برنامه آموزشی برای ارتش جزیره رو در برابر چین تقویت کنه! اپوزیسیون ایران زاییده‌ این استعماری هست که سالها استقلال کشورها رو گرفته، و میلیون‌ها نفر رو کشته. همین‌قدر باطل.»
می‌گن کند همجنس با همجنس پرواز
کاربری نوشت: «رفاقت با آدم خیلی پولدار، چیز بیخودیه. گند میزنه تو همه‌چی. فکر کن به رستورانی که باید یه‌سال پول جمع کنی که یه‌بار بری، میگه آشغال. یا برند لباسی که جزو آرزوهاته میشه بنجل. ماشین رویاهاتم که «اصن راه نمیره».
تحریم‌های بی‌اثر
فائزه: « ۱۴۰۰۰ تحریم علیه روسیه از آغاز جنگ اوکراین تا امروز انجام شد، و اقتصاد روسیه قدرتمند‌تر به کار خودش ادامه داد و ارزش روبل تقویت شد! اف‌ای تی اف هم ترمز اقتصاد روسیه رو نخواهد کشید! فقط خلاقیت مارو در دور زدن تحریم‌ها و همبستگی اقتصادی مون رو بیشتر و بهترمیکنه.»
رهبری که حواسش هست اما نمی‌دانند
محمدحسین راجی: «چندروز پیش شخصی نامه‌ای را منتشر و اعلام کرد، نامه را به جواد ظریف داده تا به دست رهبری برساند، اما ظریف موفق نشده. نامه ادعا می‌کند نظام سه‌چهارم سقوط کرده. دیروز رهبری تلویحا به این نامه اشاره کرده و این نامه‌ها را مسبوق به سابقه دانستند. معلوم شد نویسنده، نه کشور را شناخته ونه رهبری را!»
دوران پساآمریکا
کاربری نوشت: «واشینگتن پست:جنگ اوکراین باعث گسترش شکاف در دنیا شده و آمریکا در جلب حمایت کشورها برای تحریم روسیه شکست خورده حتی قدرت نوظهوری مثل هند تجارتش با روسیه را 400 درصد افزایش داده و کشورهای زیادی در آفریقا و آسیا و آمریکای جنوبی با سیاستهای آمریکا موافق نیستند.»
صرفا برای تامل
شهاب اسفندیاری: «سفارت اوکراین در واشنگتن مهمانی برگزار کرده؛ زیر کارت دعوت نام ‌و نشان شرکت‌های آمریکایی که هزینه‌های این مهمانی را برعهده گرفتند چاپ شده. چه شرکت‌هایی؟ بله، دقیقاً؛ شرکتهای تولیدکننده اسلحه و هواپیمای نظامی و جنگ‌افزار. آن همه هیاهو در مورد پهپادهای ایران دلیلش کاسبی اینها بود!»
ماهیت FATF روشن شد
مهدی: «تعلیق عضویت روسیه در FATF به بهانه جنگ اوکراین (آن‌هم بعد از یک‌سال)، هم گویای سیاسی بودن تصمیمات این نهاد مالی (به نوعی در تایید ادعای منتقدین پیوستن به آن، در کشورمان) محسوب می‌شود و هم در نهایت می‌تواند منجر به تضعیف قواعد آن در سطح بین‌الملل (باتوجه به حجم تجارت روسیه) و حتی ایجاد یک شبکه مالی مستقل (ضدتحریم)شود!»
آزادی بیان اروپایی!
کاربری نوشت: «دانشجوی ایرانی دانشگاه استکهلم سوئد به نام وحید سعادت‌طلب در پایان‌نامه دکتری خود از شهید سليمانی تجلیل کرد و حالا دانشگاه قصد برخورد با او را دارد!»
فقط سیاه‌نمایی؟
کاربری با انتشار این تصویر نوشت: «راستی چرا این روزا کسی فیلم و عکس از زاینده‌رود پرآب نمی‌گذاره!؟ فقط بلدن موقعی که خشک می‌شه برن وسط رودخونه قیافه‌هاشون رو شبیه غروب مورچه‌خورت کنن و عکس بندازن و ضجه و مویه راه بندازن...»