گورهای جمعی کانادا تمامی ندارد 17 گور دیگر دانشآموزان بومی کشف شد
در ادامه سریال دردآور کشف گورهای جمعی کودکان سرخپوست در مدارس کانادا، ۱۷ گور بینام و نشان دیگر در مدرسه شبانهروزی بومیان آلبرنی، این کشور در جزیره ونکوور کشف شد.
سال پیش بود که کشف گورهای جمعی کودکان بومی در کانادا جهان را شوکه کرد؛ چندین کشف پی-در-پی. این سریال کابوسها همچنان ادامه دارد و امسال نیز دوباره و در چندین نوبت گورهای جدیدی کشف شد. حالا گروهی موسوم به «Tseshaht First Nation» در کانادا اعلام کرد، ۱۷ گور بینام و نشان دیگر در مدرسه شبانهروزی کودکان بومیِ آلبرنیِ کانادا در جزیره ونکوور کشف شد. این گروه همچنین اعلام کرد، این گورها با استفاده از رادار نفوذ به زمین کشف شدهاند اما فقط ۱۰ درصد از ۳۰۰ هکتار از منطقه پوشش داده شده و همزمان با گسترش بررسیها، ممکن است گورهای بیشتری کشف شوند. کودکانی از بیش از ۱۰۰ جامعه «فرست نیشن» که بومیان کانادا هستند، در بریتیش کلمبیا مجبور به حضور در این مدرسه شبانهروزی شده بودند؛ مدرسهای که از ۱۹۰۰ تا ۱۹۷۳، ابتدا توسط یک جامعه مبلغان زنان پروتستان و سپس توسط کلیسای متحد کانادا فعالیت میکرد و در نهایت در کنترل دولت درآمد. آنطور که ایسنا نوشته، در جستوجوهای اولیه مشخص شد که دستکم ۶۷ کودک در این مدرسه مردند اما «کن واتس»، مشاور ارشد گروه Tseshaht First Nation در بیانیهای اعلام کرد، این آمار بایستی بیشتر باشد. تعداد کودکانی که در این مدرسه و در تاریخ
۷۵ ساله آن حضور داشتند، در دسترس نیست. این مدرسه به عنوان محل فعالیت برخی از بدترین سوءاستفاده کنندگان جنسی که در ۱۳۹ مدرسه شبانهروزی فعالیت میکردند، شهرت دارد. در سال ۱۹۹۵، مردی که در این مدرسه به عنوان سوپروایزر در سالهای ۱۹۴۸ تا ۱۹۶۸ فعالیت داشت به اتهام سوءاستفاده جنسی از ۱۶ پسربچه به ۱۱ سال حبس محکوم شد. او کودکان را با شکلات گول میزد یا بقیه کودکان را زمانی که مست میکرد به شدت مورد ضرب و شتم قرار میداد. گفتنی است، سیستم مدارس شبانهروزی که بین سالهای ۱۸۳۱ و ۱۹۹۶ فعالیت میکرد، حدود ۱۵۰ هزار کودک بومی را از خانوادههای خود جدا و به مدارس مسکونی مسیحی عمدتاً کاتولیک آورد. این مدارس از سوی دولت فدرال اداره میشدند. گزارش یک کمیسیون فدرال نشان میدهد که سیستم این مدارس شبانهروزی نسل کشی فرهنگی را برای مردم بومی کانادا وضع کرده بود. از زمان شکل گیری کشوری تحت عنوان کانادا در قرن نوزدهم میلادی، دولت این کشور در طرحی که برای «آشناکردن بومیان با فرهنگ مدرن» به اجرا در میآمد، کودکان بومیان کانادا را از خانواده و قبیلهشان جدا میکرد و آنها را در مدارس شبانهروزی و نزد خانوادههای سفیدپوست به فرزندخواندگی میفرستاد.