kayhan.ir

کد خبر: ۲۶۰۵۲۳
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۳

نو‌سازی ۵۲ هزار دستگاه ماشین‌آلات خط تولید در مازندران

 
 
ساری- خبرنگار کیهان:
۵۲ هزار دستگاه ماشین‌آلات خط تولید بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی در مازندران با اعطای تسهیلات سرمایه ثابت ۸۵۰ میلیارد تومانی نو‌سازی شد. ‎
حسن خیریانپور معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری مازندران خاطرنشان کرد: ماشین‌آلات خط تولید ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک و متوسط استان نیازمند نو‌سازی است و ۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل مصوبات سفر استانی رئیس‌جمهور با همراهی بانک مرکزی برای نو‌سازی ماشین‌آلات خط تولید بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای صنعتی مازندران تخصیص یافت.
وی تصریح کرد: در شهرک‌های صنعتی مازندران یک‌هزار و ۵۰۵ واحد تولیدی وجود دارد که ماشین‌آلات خط تولید ۴۵ درصد این واحدها نیازمند نو‌سازی است.
معاون استاندار مازندران ادامه داد: عمر مفید فعالیت ماشین‌آلات خط تولید در یک کارخانه کوچک یا متوسط حداکثر ۱۰ سال است، اما خط تولید بسیاری از واحدهای صنعتی استان به دلیل فشارهای اقتصادی و تحریم‌های خارجی سال‌هاست که نو‌سازی نشده که این امر عامل مهمی برای از دست رفتن بازار فروش و تولید کالای بی‌کیفیت است.
خیریانپور با بیان اینکه فرسودگی ماشین‌آلات خط تولید در بلندمدت به دلیل کمبود بازار فروش باعث تعطیلی واحدهای صنعتی می‌شود، گفت: در سه سال گذشته به دلیل ناتوانی کارخانه‌داران برای نو‌سازی ماشین‌آلات خط تولید، ۳۰ واحد صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان از مدار تولید خارج و تعطیل شدند.
این مقام مسئول اضافه کرد: در صورتی که برای نو‌سازی خط تولید ۳۷۰ واحد صنعتی در استان اقدامات لازم صورت نمی‌گرفت این بنگاه‌های اقتصادی به دلیل تولید محصول بی‌کیفیت و ناتوانی برای حضور در بازار رقابتی در آینده نزدیک تعطیل می‌شدند.