kayhan.ir

کد خبر: ۲۵۴۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۹

نکته مهمی که اتفاقات بوکس گوشزد کرد (نکته ورزشی)

 

سرویس ورزشی-
مسابقات بوکس جوانان قهرمانی بوکس از 24 آبان‌ماه تا پنجم آذرماه به میزبانی اسپانیا و در شهر آلیکانته برگزار می‌شود. بوکسورهای جوان ایران تا آخرین روزها به دنبال دریافت ویزا بودند و در آخرین لحظات مسافر اسپانیا شدند.
ثوری رئیس فدراسیون بوکس در این سفر بوکسورهای جوان را همراهی کرد؛ این در حالی است که او در مسابقات بوکس قهرمانی آسیا، کنار ملی‌پوشان نبود و این موضوع با انتقادهای زیادی رو‌به‌رو شد تا حدی که شاهین موسوی دارنده مدال برنز مسابقات، غیبت حسین ثوری در اردن را در عملکرد داوران موثر دانست و گفت او به دنبال سفر به اسپانیا بوده است.
روز شنبه گفت‌وگویی رادیویی از حسین ثوری با یکی از رسانه‌های معاند منتشر شد که او در آن مصاحبه‌ گفت دیگر رئیس ‌فدراسیون بوکس جمهوری اسلامی ایران نیست و هر کسی که می‌خواهد، می‌تواند به ایران بازنگردد! ادعاهایی عجیب که برخی رسانه‌ها از جمله ایسنا، آن را به پناهندگی رئیس ‌فدراسیون بوکس تعبیر کردند.
ثوری در ادامه فعالیت‌های مخرب خود با یکی دیگر از رسانه‌های ضد انقلاب صحبت کرد و به بیان مطالب خلاف واقع پرداخت تا مشخص شود او با برنامه و بر اساس نقشه‌ای که خودش یا دوستانش کشیده‌اند پیش رفته است. البته روز گذشته برخی از اعضای خانواده بوکس کشورمان از جمله گل‌محمدی و روزبهانی با محکوم نمودن رفتار ثوری مدعی شدند که او چهره واقعی خود را نمایان ساخته است.
با این حال اتفاقات بوکس بار دیگر این نکته مهم را گوشزد کرد که ورزش چندان جدی گرفته نمی‌شود که اگر می‌شد آن وقت در تعیین مدیران وسواس لازم به خرج داده می‌شد و فدراسیون‌های ورزشی به دست هرکسی سپرده نمی‌شد. از دیروز این پرسش بارها برای اهالی ورزش مطرح شده که مگر ریاست فدراسیون جزو مشاغل حساس نیست، پس چرا در زمان ثبت‌نام یا بررسی صلاحیت‌ها این حساسیت‌ها نادیده گرفته می‌شود و راه برای فرد یا افرادی باز می‌شود که تعصبی به این آب و خاک و مردم ندارند؟!
اگر ورزش به‌اندازه خودش- نه بیشتر- جدی گرفته می‌شد هرگز راه برای افرادی چون ثوری باز نمی‌شد که با نقابی بر روی صورت، پول بیت‌المال را در جیب بگذارد و از این کشور به آن کشور برود. ایشان حتی برای پناهندگی هم حاضر نشد ریالی از جیب مبارک هزینه کند؛ با پول بیت‌المال به قلب اروپا رسید و تازه آنجا یادش افتاد که در کشور بی‌عدالتی است!
نکته پایانی آنکه همین حالا نزدیک به 10 فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود و انتخابات حداقل 10 فدراسیون دیگر هم تا پایان امسال برگزار می‌شود؛ مسئولان ورزش باید بیشتر مراقبت کنند تا خدایی ناکرده در این ترافیک انتخابات ردای مسئولیت به تن فردی یا افرادی نرود که تعصبی به کشور عزیزمان ندارد.