در ارتباطگیری با نسل جدید ضعف وجود دارد
رئیسسازمان مدارس و مراکز غیردولتی خواستار حضور تشکلهای دانشآموزی، هیئتهای مذهبی و سرودهای تاثیرگذار در مدارس غیردولتی شد.
به گزارش ایسنا، احمد محمودزاده در گردهمایی آموزشی توجیهی رؤسای مشارکتهای مردمی سراسر کشور درخصوص تبیین سیاستها و پیاده سازی برنامههای عملیاتی سند راهبردی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکتهای مردمی اظهارداشت: بعد از دو سال واندی وقفه در آموزش غیرحضوری با وجود پیشرفت قابل توجه در استفاده از بستر الکترونیک، دچار آسیبهایی در بحث روحی روانی دانشآموزان و خانوادهها، نابرابری آموزشی، آموزشهای گروهی و مدرسهای و آموزش از همسالان شده ایم.
محمودزاده گفت: لازم است در زمینه استفاده از ظرفیت فضای مجازی که در سند تحول بنیادین برآن تاکید شده است، مراقبت بیشتری داشته باشیم. توفیقات خوبی در بستر فضای مجازی اتفاق افتاده است اما دشمنان انقلاب که از پیشرفت علم و فناوری در کشور هراسان هستند، از همین فضا برای آسیب رساندن و درگیر کردن دانشآموزان و دانشجویان با مسائل واهی استفاده میکنند.
وی ادامه داد: باید در آموزش و پرورش اهداف انقلاب به دهه هشتادیها و دهه نودیها انتقال پیدا کند. این بچهها، بچههای انقلاب هستند که با هدایت ما در کلاسهای درس حضور پیدا میکنند. باید در وزارت آموزش و پرورش تدابیری را برای تربیت نسل آینده اتخاذ کنیم.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: ارتباط با نسل حاضر باید تقویت شود. محتوای غنی و قوی در این حوزه وجود دارد اما در ارتباط گیری با نسل جدید ضعفهایی در بدنه مدیریتی دستگاهها وجود دارد. یکی از برنامههای جدی ما در این حوزه برای مدارس دولتی و غیردولتی این است که فضا را در مدرسه رصد کنیم و خانوادهها در همکاری با نهاد تعلیم و تربیت همکاری موثری داشته باشند.
محمودزاده درباره برنامههای آموزش و پرورش عنوان کرد: حدود ۱۰ سال از اجرایی سازی سند تحول بنیادین میگذرد؛ تصویب این سند در سال۱۳۹۰ انجام شده است، هرچند تلاشهایی در زمینه عملیاتی کردن این سند در سالهای گذشته در بدنه آموزش و پرورش انجام شده است اما به نظر میرسد آموزش و پرورش نتوانسته در سالهای گذشته اجرایی سازی این سند را به خوبی هدایت کند.