kayhan.ir

کد خبر: ۲۴۱۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۹

# پرسه ـ در ـ فضای ـ مجـازی

 

چرا سواد رسانه مهم است؟
امین سرمدی: «پس واى بر نمازگزارانى (۴) كه از نمازشان غافلند(۵)- آیه ۴ و ۵ سوره ماعون. رسانه ممکن ‌است به شما دروغ صریح نگوید، ولی با سانسور، محتوای ۱۸۰ درجه‌ای به خورد شما می‌دهد! حالت الف) مجموع دو آیه هشدار نسبت به نمازگزارانی که در نمازشان غافلن. حالت ب) کافی ‌است آیه اول را به مخاطب عامه که اهل پژوهش و مطالعه نیست بدهید، تا بگوید که بیا خدا هم میگه وای بر نمازگزاران بعد شما آخوندا هی میگید نماز رو جدی بگیرید! این سیاست گاه حتی در رسانه‌های خودمون هم دیده میشه، امّا سیاست و استراتژی اصلی رسانه‌های سعودی/ لندنی (اینترنشنال، بی‌بی سی، منوتو و...) تحمیق‌‌سازی مخاطب عامّه است. نگذاریم که دشمن از کمبود یا حتی نبود مطالعه و پژوهش مردم ما، افسار مغزمان را در دست خود بگیره؛ انقدر که ما اهل خواندن نبودیم، رسانه امروز به جای تحلیل‌های بلند و پرمغز، به شما محتوای ساندویچی می‌دهد.»
اتحاد دشمنان برای آشوب در ایران
رائفی‌پور: «پمپئو وزیر امور خارجه سابق آمریکا، رئیس‌وقت سازمان تروریستی CIA و از عاملان اصلی شهادت سردار سلیمانی با تدابیر شدید امنیتی و تیم هشتاد و پنج نفره حفاظتی از کمپ منافقین در آلبانی دیدن کرده است. به نظر می‌رسد طراحی و هدایت آشوب‌های خیابانی در ایران موضوع گفت‌و‌گو‌ها باشد.»
هر اعتراضی به حق نیست
نوید: «اعتصاب راننده‌های بی‌آر تی تهران با فیش‌های حقوق‌شون دیدم یاد تجمع قبل عید یه سری از کارکنان رسمی شهرداری تبریز افتادم، اعتراضشان به این بود چرا مثل کارگران عیدی‌هاشون دو برابر پایه حقوق نیست! هر اعتراضی لزوما به حق نیست.»
تلاش برای ایجاد بحران
غلامی: «الحمدلله شهردار تهران با روحیه بسیجی‌ای که دارد همانند رئیس‌جمهور؛ اجازه ایجاد بحران و گسترش بحران رو نداد و در بین معترضان حاضر شد؛ در عین حال به نظر می‌رسد جریان خاصی به دنبال ایجاد بحران و قفل کردن کل شهر تهران به بهانه اعتراضات صنفی هستند؛ باید مراقبت کرد و تدبیر داشته باشیم.»
آمریکای نژاد‌پرست

 

 

 

امیرعلی با انتشار این تصویر نوشت: «جورج فلویدِ مظنون به ارائه ۲۰ دلاری تقلبی، به مدت ۸ دقیقه زیر زانوی پلیس دست و پا زد تا جان باخت؛ پیتون گندرون، ۱۰ نفر را کشت و مانند آرتیست‌هایِ سینمایی دستگیر شد. اولی سیاه‌پوست بود و دومی سفید‌پوست.»
غربزده است دیگه!
یاس:«از نظر غرب‌زده‌ها روسیه تو اوکراین شکست خورده چون دو ماهه نتونسته اوکراین را فتح کنه! ولی کدخداشون که 20 سال تو افغانستان بود و آخر سر هم دست از پا درازتر گورشو گم کرد و رفت قهرمانه!»
فرق داره
کاربری نوشت:«تو دولت روحانی طی ۸ سال،نه تنها امکان ثبت‌نام یارانه ۴۵۵۰۰ نبود بلکه در به در دنبال حذفشم بود رئیسی طی ۸ماه هم ده برابرش کرد هم امکان ثبت‌نام مجدد ایجاد کرد. برا همینه که میگیم فرق میکنه ‎دولت مردم‌محور رئیسی با دولت اشراف‌پرور روحانی...»
اهمیت تبیین
عبداله گنجی:« سازمان ملل اعلام کرد قیمت مواد غذایی در جهان در2ماه گذشته 30درصد رشد داشته.بازار روغن جهان با جنگ اوکراین به هم ریخته.گندم شیکاگو گران و صادرات گندم هند و اوکراین قطع شده. بخشی از دلایل تصمیمات اخیر دولت برای گندم، روغن و نهاده‌های دامی همین بود که رسانه‌ها در تبیین آن موفق نبودند.»