kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۸۶۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۷
نگاهی به دیروزنامه‌های زنجیره‌ای

دولت رئیسی اقدامات مفیدی انجام داده مدیران از قبل مانده باید تغییر کنند

 

سرویس سیاسی-
روزنامه آرمان ملی در مطلبی منصفانه به عملکرد و دستاوردهای دولت رئیسی پرداخته و در اظهار نظری جالب توجه گفته است که به جز مدیران سطوح بالایی، مدیران سطوح میانی و پایینی هم باید تغییر کنند یعنی مدیرانی که از قبل بوده‌اند و کارنامه قابل قبولی ندارند باید تغییر کنند تا شاهد بهبود اوضاع باشیم.
در مطلبی به نقل از فعال سیاسی اصلاح‌طلب نوشت: «دولت آقای رئیسی در مدت ‌زمانی که روی کار آمده موفق شده اقدامات مؤثر و مفیدی برای کاهش فقر در جامعه انجام بدهد. بسته‌های حمایتی و کمک‌های نقدی به نیازمندان در این دولت وجود داشته و امید است که در آینده نیز وجود داشته باشد. واقعیت این است که باید به دولت آقای رئیسی فرصت داد تا بتواند سیاست‌های خود را به‌خوبی ایفا کند. شرایط امروز جامعه تا حدود زیادی میراثی است که از دولت گذشته به ارث رسیده و در شرایط کنونی در حدود90 درصد کارکنان دستگاه‌های اجرایی متعلق به دولت گذشته هستند و تغییر نکرده‌اند.»
در ادامه این مطلب آمده است: «اگر قرار است تغییری در زمینه مبارزه با فقر در جامعه صورت بگیرد باید نگرش مدیران جامعه تغییر کند که این اتفاق نیازمند زمان بیشتری است. در ماه‌های گذشته تنها وزرا و معاونان آنها تغییر پیداکرده‌اند. این در حالی است که با این نوع تغییرات نمی‌توان به تغییرات اساسی در سیاست‌ها و رویکردها امیدوار بود. باید تغییرات به‌صورت گسترده صورت بگیرد و نگرش مدیران نسبت به مشکلات جامعه تغییر کند. دولت رئیسی تا امروز موفق شده کارنامه قابل قبولی برای خود به وجود بیاورد.»
دروغ از آب درآمدن ادعاهای اصلاح‌طلبان
روزنامه اعتماد روز گذشته در مطلبی به قلم یکی از نمایندگان سابق اصلاح‌طلب در واکنش به پاسخ مقتدرانه سپاه پاسداران به رژیم صهیونیستی در نابودی مقر موساد در اربیل عراق نوشت: «اين حمله درست زماني صورت گرفته كه مذاكرات ايران با اعضاي برجام براي احياي آن در نتيجه اقدام روس‌ها براي اخذ تضمين از آمریکا با وقفه مواجه شده و برخي نگران آن هستند كه اين اقدام تاثيري منفي بر روند مذاكرات وين داشته باشد. اين نگراني از آنجا ناشي مي‌شود كه برخي در داخل با احياي برجام مخالف هستند و آن را در ميان‌مدت و بلندمدت به زيان كشور مي‌دانند و مخالفت خود را نيز كتمان نكرده‌اند. هرچند زمان و مكان اين اقدام مي‌تواند قابل‌بحث باشد اما نبايد اختلاف‌نظر سياسي ما را از برخي واقعيت‌ها دور سازد.مروري بر موضعگيري‌ها و رفتار مقامات رژيم صهيونيستي در هفته‌هاي اخير نشان مي‌دهد كه اين رژيم با استفاده از هر ترفند و با توسل به هر شيوه‌اي سعي كرده مذاكرات احياي برجام را با شكست مواجه سازد و حتي با صراحت اعلام كرد كه خود را ملزم به رعايت توافق احتمالي نمي‌داند؛ لذا در اين مدت به حملات عليه منافع و مواضع ايران در داخل و در منطقه افزود».
رسانه‌های اصلاح‌طلب هیچ تعهدی نسبت به منافع ملی و عزت مردم ایران قائل نیستند و علنا و رسما به صدای آمریکا و صدای اسرائیل بدل شده‌اند. بر خلاف برخی فضا ‌سازی، اقدامات تروریستی و خرابکارانه هسته‌ای، نه مستقلا توسط اسرائیل بلکه مشترکا توسط آمریکا و اسرائیل و با همکاری برخی سرویس‌های جاسوسی اروپایی انجام می‌شود.
برخی محافل سیاسی و رسانه‌ای توجیه‌کننده مذاکره، با ارائه نسخه نفوذ‌زده و منفعلانه ادعا دارند که این اقدامات تروریستی و خرابکارانه منحصرا کار اسرائیل و برای کارشکنی علیه مذاکره ایران و آمریکاست! و در برابر ضرباتی که وارد می‌شود، هیچ برخورد تادیبی و مجازات بازدارنده‌ای با اسرائیل نداشته باشیم.
نکته قابل تامل در این باره این است که در 8سال دولت قبل (دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان) هرگاه رزمایشی توسط نیروهای مسلح انجام می‌شد یا ایران اقدام به پرتاب ماهواره می‌کرد و یا.... اصلاح‌طلبان فریاد می‌زدند که اصولگرایان این کارها را می‌کنند تا توافق در دولت فعلی (دولت تدبیر و امید) شکل نگیرد و این موضوع (یعنی توافق) بماند برای دولت اصولگرایان اما این که در چنین مرحله حساسی از مذاکرات مرکز شرارت صهیونیست‌ها مورد هدف قرار گرفت گویای 2نکته مهم است:
الف) طیف اصلاح‌طلب تا چه‌اندازه فریبکارانه با مردم سخن می‌گویند.
ب) مسایلی که با امنیت ملی و غرور ملی ایرانیان ارتباط دارد ربطی به برجام ندارد و نباید ما خود آن را به برجام پیوند بزنیم. چطور است که غرب موقعی که به منافع و اماکن مرتبط با ایران حمله می‌کند به فکر توافق هسته‌ای نیست اما ما باید در موقع پاسخ دادن به توافق فکر کنیم؟! این نسخه اصلاح‌طلبانه است که نسخه ذلت پذیری است.