kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۷۴۵۲
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۲
استاندار فارس:

خانه‌های ثبتی در بافت تاریخی شیراز باید حفظ شوند

رئیس‌جهاد دانشگاهی فارس در دیدار مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با تصریح بر این موضوع که نیازمند نگاه اجرایی در ارائه سند فرهنگ عمومی استان هستیم، پیشنهاد داد: خارج از شورای فرهنگ عمومی، شورایی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تشکیل و وظایف سازمان‌ها تعیین شود. 
 
 
 
شيراز-خبرنگار كيهان:
 
مظاهر بابایی در بخشی از سخنان خود با تصریح بر این موضوع که نیازمند نگاه اجرایی در ارائه سند فرهنگ عمومی استان هستیم، پیشنهاد داد: خارج از شورای فرهنگ عمومی، شورایی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تشکیل و وظایف سازمان‌ها تعیین شود. او با بیان اینکه بسیاری دغدغه کار فرهنگی ندارند، عنوان کرد: کار فرهنگی مثل کارتولیدی نیست که در یک فاصله زمانی کوتاه اثرات آن دیده شود بلکه زمان‌بر و اثرگذاری آن در طول زمان اتفاق می‌افتد.
حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این جلسه گفت: باید مانع از آن شویم که در شورای فرهنگ عمومی تصمیمات در خلاء گرفته شود و برای محقق شدن این امر باید ظرفیت‌های علمی و تخصصی حوزه فرهنگ را فعال کنیم.
قانعی در ادامه  تاکید کرد: با کلیات نمی‌توان حوزه فرهنگی را مدیریت کرد. او؛ مدل اجرا شدن سند را از مسائلی عنوان کرد که در اجرای سند با آن مواجه هستیم و گفت: در حال رایزنی با سازمان مدیریت برنامه و بودجه استانداری هستیم که در سال ١٤٠١، مسائل درون ساختاری برای اجرای  سند مرتفع شده باشد.
در جلسه قرارگاه محرومیت‌زدایی شیراز همچنین‌، آسیب‌های مختلف بافت تاریخی شیراز مطرح و استاندار فارس خواستار همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌های مسئول برای کاهش تدریجی این مشکلات شد.
نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به اینکه وجود خانه‌های بلاتکلیف، زمینه‌ای برای تجمع معتادان و دیگر آسیب‌های اجتماعی در بافت تاریخی شیراز شده است، افزود: کمیته‌ای شامل میراث فرهنگی، قرارگاه احمدبن موسی‌(ع) و شهرداری شیراز در مدت زمان مشخص باید این خانه‌ها را تعیین تکلیف کنند.
محمد‌هادی ایمانیه تصریح کرد: همه خانه‌های ثبتی در بافت تاریخی شیراز باید حفظ و خانه‌های دارای ارزش تاریخی نیز باید حفاظت و احیا شوند.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه ساختمان‌های دستگاه‌های دولتی در بافت تاریخی که بلاتکلیف مانده‌اند باید به سرعت تعیین تکلیف شوند، گفت: مدارس موجود در بافت تاریخی شیراز باید توسط آموزش و پرورش تعیین تکلیف شده و برای فعالیت‌های مختلف آموزشی و غیرآموزشی مورد استفاده قرار گیرد.
ایمانیه ایجاد فضاهای سبز و تفریحی در بافت تاریخی شیراز را ضروری برشمرد و افزود: باید با استفاده از اعتبارات طرح باز آفرینی شهری و اعتبارات شهرداری شیراز در این زمینه اقدامات ضروری صورت گیرد.