kayhan.ir

کد خبر: ۲۳۲۰۰۷
تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی:

دریافت وجه نقد توسط رانندگان اتوبوس در تهران ممنوع است

 

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت: رانندگان اتوبوس به هیچ وجه نباید کرایه را به صورت نقدی دریافت کنند.
به گزارش کیهان، محمود ترفع با اعلام اینکه دریافت کرایه نقدی توسط رانندگان بخش عمومی چه در خطوط روزانه و چه در خطوط شبانه و تندرو تحت هر عنوان ممنوع است، افزود: بخش‌های اجرایی، بهره‌برداری و نظارتی شرکت واحد، موظف شدند تا به این موضوع با جدیت ورود کرده و با رانندگان متخلف برخورد کنند.
ترفع با اشاره به اینکه پرداخت کرایه اتوبوس‌های عمومی در ناوگان اتوبوسرانی تهران، صرفاً می‌بایست با کارت بلیت صورت گیرد، اظهارداشت: دریافت وجه نقد از سوی راننده به هر دلیل مجاز نیست و حوزه بازرسی شرکت واحد مأمور شده تا به صورت ویژه و به طور شبانه‌روزی بر این موضوع نظارت کرده و با متخلفان برخورد کند.
وی با تأکید بر اینکه سیستم بلیت الکترونیک، سال‌هاست در شبکه اتوبوسرانی تهران با موفقیت در حال فعالیت است و تنها روش دریافت کرایه در ناوگان، استفاده از کارت بلیت است، خاطرنشان کرد: از عموم شهروندان درخواست می‌کنیم با توجه به ممنوعیت پرداخت نقدی به رانندگان، برای سوار شدن در اتوبوس از پرداخت وجه نقد تحت هر عنوان خودداری کرده و صرفاً از کارت بلیت استفاده کنند.
شرکت واحد با کمبود راننده پایه یک
مواجه شده است
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره افزایش سرفاصله زمانی تعدادی از خطوط تندرو اتوبوسرانی و همچنین اینکه آیا می‌توان در این خطوط از ون یا اتوبوس تک کابین استفاده کرد، گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی فقط اجازه استفاده از مینی بوس و اتوبوس را دارد و ون مربوط به حوزه تاکسیرانی است. خطوط تندرو به جز خط راه آهن-تجریش و خاوران-آزادی، چپ‌ در هستند؛ یعنی استفاده از اتوبوس تک کابین و مینی بوس در این خطوط به دلیل راست در بودن ممکن نیست.
ترفع، مشکل اصلی در خطوط تندرو را کمبود راننده دانست و افزود: سال‌ها است که شرکت واحد جذب نیرو نداشته و سالانه تعداد بسیاری از نیروها از جمله رانندگان بازنشسته می‌شوند.
وی بیان داشت: درحال حاضر شرکت واحد با کمبود راننده پایه یک مواجه شده است. برنامه‌‌ریزی‌هایی برای جذب نیرو انجام شده و اخیراً تعداد محدودی راننده پایه یک به کارگرفته شده‌اند.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه شورای اسلامی شهر تهران و شهرداری باید مجوز جذب نیرو را صادر کنند، عنوان کرد: اگر جذب رانندگان پایه یک انجام شود، سرویس‌دهی وضعیت بهتری به خود خواهد گرفت.
ترفع گفت: درحال حاضر ۹ خط تندرو در شهر تهران وجود دارد و براساس مطالعات انجام شده اگر روزانه ۸۰۰ دستگاه اتوبوس تندرو در مجموع این ۹ خط فعالیت داشته باشند، سرویس‌دهی مطلوبی به مسافران ارائه خواهد شد و باتوجه به بازنشستگی رانندگان اتوبوس، تعداد اتوبوس‌های فعال کمتر از ۸۰۰ دستگاه در مجموع ۹ خط تندرو شهر تهران است.
وی درباره چگونگی استفاده از ظرفیت اتوبوس‌های پشتیبان، توضیح داد: سیستم اتوبوسرانی به این صورت است که به جز اتوبوس‌های فعال، تعدادی اتوبوس پشتیبان هم وجود دارد و اتوبوس‌های پشتیبان جایگزین موقت اتوبوس‌های خراب می‌شوند تا اتوبوس مورد نظر تعمیر و جایگزین شود.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه با بیان اینکه درحال حاضر برنامه‌ای برای خرید اتوبوس‌های دوکابین وجود ندارد، اظهارداشت: متوسط سن این اتوبوس‌ها نسبت به اتوبوس‌های
تک‌کابین کمتر است و با تعمیرات و نگهداری مستمر، به چرخه فعالیت برمی‌گردند و کمبود اتوبوس‌های دو کابین و تندرو در خطوط مسیر ویژه به علت کمبود راننده است.