kayhan.ir

کد خبر: ۲۲۵۱۶۳
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳

‌آغاز رزمایش شمیم حسینی و توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی به همت اوقاف

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به افتتاحیه رزمایش سراسری شمیم حسینی از آغاز توزیع ۲۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان و ۳۵ هزار بسته در قالب مهر تحصیلی به ارزش هفت و‌ نیم میلیارد تومان خبر داد.

 


مراسم افتتاحیه رزمایش سراسری شمیم حسینی در قالب تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی برای نیازمندان با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در آستان مقدس شیخ صدوق(ره) برگزار شد.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام خاموشی در این مراسم اظهار داشت: بیش از ۸۰ درصد بسته‌های معیشتی از کمک‌های مردمی تهیه شده است. تاکنون سازمان اوقاف ۱۴ دوره بسته معیشتی و چهار دوره وسایل تحصیلی در قالب مهر تحصیلی بین نیازمندان توزیع کرده است. دو میلیون بسته به ارزش هزار میلیارد تومان آماده شده که در این مرحله ۲۰۰ هزار بسته به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان و ۳۵ هزار بسته در قالب مهر تحصیلی به ارزش هفت و ‌نیم میلیارد تومان توزیع می‌شود.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه خیر رساندن و ‌کمک به دیگران نعمتی است که باید قدر آن را بدانیم، خاطرنشان کرد: امیدواریم که بتوانیم ادامه دهنده این روند باشیم.
فضای کشور در ایام کرونا
با پیشتازی جامعه دینی متحول شد
محمد مهدی اسماعیلی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه همزمان با شیوع کرونا تصور می‌شد دوگانگی ایجاد شود، بیان داشت: یکی از مواردی که دوگانگی ایجاد می‌کرد، مباحث دینی در ایام‌ کرونا بود؛ به طوری که برخی می‌گفتند چرا حوزه‌های دینی فعال نیست و متناسب با این ‌موضوع متحول نمی‌شود. اما رهبر معظم انقلاب این تهدید را به فرصتی برای کارآمدی دین و‌ ادبیات دینی در عبور از بحران‌ها تبدیل کردند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه تعبیر مواسات و همدلی که مقام معظم رهبری فرمودند باعث شد که جامعه به این عمل سوق داده شده و فضای عمومی کشور هم با پیشتازی جامعه دینی کشور متحول شود، خاطرنشان کرد: در کارنامه حاکمیت دینی، این مقطع هم به عنوان نقطه عطف به ثبت خواهد رسید. در طول ۱۸ ماه شیوع کرونا جامعه به ویژه جامعه دینی پیشتاز خدمت‌‌رسانی بودند. امامزاده‌‌ها که باید قطب فرهنگی باشند، در این زمینه فعال شدند و‌ مساجد و تکایا محل خدمت‌ به مردم شدند.
همچنین در ابتدای این مراسم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ارتباط تصویری با بیان اینکه کمک به نیازمندان آن هم در ایام کرونا اقدامی ارزشمند است که سازمان اوقاف و ‌امور خیریه در این رابطه سربلند بیرون آمد، اظهار داشت: این سازمان توانسته است در ایام کرونا برای کمک به نیازمندان و حتی کادر درمان و بیماران کرونایی برنامه‌ریزی کند.
آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد مقدس نیز در ارتباط ویدئوکنفرانس با این همایش‌‌ ‌با بیان اینکه امام حسین(ع) به افراد درمانده عنایت خاصی داشتند، بیان داشت: مردی درمانده به در خانه امام حسین(ع) آمد و گفت که فشار زندگی مرا آواره کرده است؛ به‌طوری که ‌به خاطر دیون بسیار نه امکان بازگشت دارم و نه هزینه امرارمعاش روزمره در سرزمین غربت. مطالب خود را در اشعاری بیان کرد و حضرت امام حسین(ع) از لای در مبلغی را به اون داد و بر اساس اشعاری که فرد درمانده سروده بود، اشعاری سرودند که مضمون آن اینگونه است: این مبلغ را از من بپذیر درست است زیاد نیست. حق ما را غصب کردند اگر این کار را نمی‌کردند، شاید بخشایش ما بیش از این بر تو بارش داشت. مرد سائل کیسه پول را از امام گرفت و شروع به گریه کرد. حضرت مجدد درباره مبلغ پول عذرخواهی کردند که فرد درمانده گفت: مبلغ پول زیاد است. این گریه برای آن است که دست‌های شما چگونه زیر خاک خواهد رفت. او‌ نمی‌دانست که دست‌ها را جدا می‌کنند و در خاک دفن می‌شود.