توضیحات وزیر آموزش و پرورش درباره گنجاندن بند ۲۰۳۰ در بودجه 1400
وزیر آموزش و پرورش درباره چرایی گنجانده شدن بند مربوط به سند ۲۰۳۰ در بودجه سال بعد این وزارتخانه توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، محسن حاجی میرزایی درباره بند مربوط به سند 2030 در بودجه سال 1400 اظهارداشت: بنده امروز (دوشنبه) از این موضوع مطلع شدم و هیچ دخالتی در این متن نداشتم، وزارت آموزش و پرورش بارها اعلام کرده است که هیچ نسبتی با سند 2030 ندارد.
حاجی میرزایی افزود: معلوم شده خطایی صورت گرفته و بلافاصله سازمان برنامه و بودجه در نسخه کاغذی این موضوع را اصلاح کرده است و تمام ردیفهای بودجه ما مشخص است و هیچ چیزی درباره سند 2030 نیامده است.
وی ادامه داد: آنچه به آن استناد میکنند، متنی است که مربوط به برنامه ششم توسعه آن هم در سالهای گذشته است نه بودجه که نسخه رااشتباه گذاشتهاند! به دلیل خطا در نوشتن بودجه، سند 2030 در آن وارد شده است و در نسخه کاغذی بودجه ایراد اصلاح شده و اثری از 2030 وجود ندارد.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: نه در دولت و نه در سازمان برنامه و بودجه برای بودجه 2030 گفتوگویی نداشتیم و به طور کامل اعلام برائت میکنیم.
حاجی میرزایی با تاکید بر اینکه این موضوع را پیگیری میکنیم، متذکر شد: قطعا سازمان برنامه و بودجه نیز این موضوع را پیگیری میکند اگر تعمدی در کار باشد با افرادی که این خطا را کردند، برخورد میشود.
یک بیستم دانشآموزان ابتدایی
تحت پوشش طرح «خوانا» قرار گرفتند
وزیر آموزش و پرورش همچنین در مراسم افتتاحیه «بسته تحولی خوانا» با بیان اینکه این طرح برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد، خطاب به مدیران کل استانها گفت: به دنبال خلق نتایج واقعی باشید، نتایجی که بتواند ما را قانع کند که اتفاق خوبی در حال وقوع است.
به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی افزود: هم مطالعات نظری این سخن بنده را تایید میکند و هم تجربیات و دریافتهای تجربی و شهودی حاکی از آن است که این چهار مهارت، مهارت راهبردی در تکوین شخصیت، پرورش فرد بوده و در تعیین مسیر آینده زندگی و فعالیتهای فرد فوقالعاده اثرگذار است.
حاجی میرزایی بااشاره به چهار مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و سخن گفتن گفت: دانشآموزی که این چهار مهارت را به نحو درستی فراگرفته باشد مسیر آیندهاش درخشانتر خواهد شد. تجربه شخصیام این است که آنها که بهتر گوش میکنند، عمیق تر، فهیمتر و عالمتر هستند و این محصول شنیدن خوب
است.
وی ادامه داد: همچنین افرادی که میتوانند خوب سخن بگویند و سخن خوب بگویند اعتماد به نفس بیشتری خواهند داشت و امکان بروز و ظهور بیشتری پیدا میکنند و در برقراری ارتباط و تعامل با جامعه موفقتر خواهند بود. افرادی را داریم که عالم وآگاهاند اما قدرت بیاناندیشه و افکارشان را ندارند و اعتماد به نفس کافی برای بیان دیدگاههایشان پیدا نمیکنند.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این مهارتها باید در دوران ابتدایی شکل بگیرد و اگر خوب شکل بگیرد کمک میکند مسیر آینده دانشآموزان بهتر شکل بگیرد اظهار کرد: شما وارد کاری شده اید که میوه آن میوه یک ساله و دوساله نیست و میوه تمام عمر است و اگر این نهال درست کاشته شود برداشت همیشگی خواهد داشت.
وی افزود: خیلی از کارهای ما برخورداریهای محدود و نتایجاندکی دارد، اما این کار برخورداریهایش نامحدود و فراوان است. ما دنبال نمایش نیستیم. دنبال تبلیغات بیمحتوا نیستیم، به دنبال خلق یک ارزش واقعی هستیم. اگر از پنج درصد دانشآموزان تحت پوشش این طرح مراقبت کنیم به نتایج خوبی میرسیم. اصراری نداریم عدد را بالا ببریم، مهم کیفیت کار است. عدد را به یک بیستم دانشآموزان تقلیل دادیم و باید روشهای مناسبی هم برای ارزشیابی این دستاورد پیدا کنیم و مطمئن شویم که این اتفاق افتاده است.