kayhan.ir

کد خبر: ۱۹۲۳۹
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۸

کوتاه از شهرستان ها


جلوگیری از گسترش حوضچه‌های پرورش ماهی
اهواز- خبرنگار کیهان: استاندار خوزستان گفت: باید از گسترش حوضچه‌های پرورش ماهی و کشت شلتوک غیرمجاز در استان جلوگیری شود. عبدالحسین مقتدایی بر اصلاح الگوی کشت در خوزستان تأکید کرد و افزود: مدیران استان نباید برنامه‌ای را که با اوضاع و احوال و شرایط جغرافیایی استان انطباق ندارد بپذیرند و بدانند که هر چیزی که از مرکز ابلاغ شد قرار نیست اجرا شود.
افزایش تولید نفت
* مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب از افزایش تولید نفت این شرکت تا مرز 3میلیون بشکه در روز خبر داد.
حمید بورد افزود: امسال 4 کارخانه جدید نمکزدایی به بهره‌برداری می‌رسد که با بهره‌برداری از این کارخانجات جدید تا 400 هزار بشکه در روز به ظرفیت نمکزدایی‌های موجود شرکت اضافه می‌شود.
وی از آغاز مذاکرات با شرکت‌های اروپایی برای سرمایه‌گذاری در این شرکت خبر داد.
احداث بیمارستان سرطان
یزد- خبرنگار کیهان: مدیر درمان تأمین اجتماعی استان یزد از احداث بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان تأمین اجتماعی در یزد خبر داد. محمدحسین توحیدی گفت: این بیمارستان با نام حضرت ابوالفضل(ع) در فاز اول دارای 150 تخت خواهد بود و پیش‌بینی می شود تا 4 سال آینده به بهره برداری برسد.
برگزاری انتخابات در تفت و میبد
* رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات استان یزد از برگزاری انتخابات میان دوره‌ای مجلس برای حوزه های انتخابیه تفت و میبد در جمعه پایانی آبان ماه سال جاری خبر داد. حجت‌الاسلام سید ناصر محمدی افزود: مرکز حوزه انتخابیه در این انتخابات تفت تعیین شده است.
وی گفت: تاکنون ساز و کارهای برگزاری انتخابات از سوی شورای نگهبان مورد تصمیم‌گیری قرار نگرفته است.
برپایی جشنواره غذا
نیشابور- خبرنگار کیهان: جشنواره غذاهای سنتی به همراه سفره‌آرایی در حاشیه بازارچه رمضان کمیته امداد نیشابور برگزار شد. در این جشنواره 35 نفر شرکت کردند که اکثر آنان را خانواده‌های مددجویان تشکیل می‌دادند. بدون پلو بودن غذا و سنتی بودن تزیینات سفره افطار از ویژگی‌های این جشنواره بود. در این جشنواره تمامی اعضای خانواده به همراه پدربزرگ و مادربزرگ‌ها در کنار سفره افطاری حضور داشتند.
رسیدگی به درخواست سرمایه‌گذاران
اراک- خبرنگار کیهان: استاندار مرکزی، بر تسریع رسیدگی به درخواست‌های سرمایه گذاران توسط بانک‌های عامل تأکید کرد.
محمدحسین مقیمی در جمع اعضای صندوق توسعه ملی استان از بانک‌های عامل خواست طرح‌های مصوب در کار گروه پارسال که به این صندوق ارجاع نشده و یا معطل مانده است را در اولویت قرار دهند. وی به اعضای کار گروه توسعه استان توصیه کرد اعتبار طرح‌های ایجادی سال جاری را تعیین کنند تا بتوان سرمایه‌گذاران بیشتری جذب کرد.
ممنوعیت بهره‌برداری از آب‌های زیرزمینی
بندرعباس- خبرنگارکیهان: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان از تمدید سطح ممنوعیت توسعه بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی دشت حاجی‌آباد به مدت 5سال دیگر خبر داد.
محمدباقر حیدری گفت: وزارت نیرو به منظور جلوگیری از افزایش افت سطح آب زیرزمینی در محدوده مطالعاتی حاجی‌آباد و لزوم تأمین آب آشامیدنی این شهرستان و روستاهای تابعه از آبخوان منطقه، ممنوعیت توسعه بهره‌برداری از این دشت را تا اواخر اسفندماه سال 1397 تمدید کرده است. وی افزود: براین اساس، هرگونه افزایش و توسعه بهره‌برداری از منابع آب زیرزمینی شامل حفر چاه عمیق، نیمه عمیق و احداث قنات یا افزایش حجم برداشت از منابع آب در محدوده این دشت‌ها ممنوع است.
نیروهای بومی در اولویت جذب
* مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بر اولویت جذب نیروهای بومی در دستگاه‌های دولتی و شرکت‌ها در صنایع تأکید کرد. بهروز اکرمی بر تشکیل کمیته‌های اشتغال در شهرستانها تأکید کرد و افزود: در سال جاری کمیته اشتغال در 4 شهرستان استان تشکیل شده است. وی بر تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام به عنوان ظرفیتی برای ایجاد اشتغال در استان تأکید کرد و گفت: با واگذاری این طرح‌ها به بخش خصوصی می‌توان درصدی از نیاز اشتغال استان را برطرف کرد.
بهره‌برداری از سی‌تی‌اسکن
رشت- خبرنگارکیهان: مجهزترین واحد سی‌تی‌اسکن گیلان در بیمارستان حضرت رسول‌اکرم(ص) رشت به بهره‌برداری رسید.
برای ساخت این مرکز سی‌تی‌اسکن که استفاده آن برای یک میلیون و 115هزار تحت پوشش تأمین اجتماعی در گیلان رایگان است 30میلیارد ریال هزینه شده است.
احداث 13 مجتمع دامداری
سمنان- خبرنگارکیهان: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از نیاز به 260میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل زیرساخت مجتمع‌های دامی در استان خبر داد.
مصطفی شاه‌حسینی گفت: در استان 13 مجتمع دامداری احداث شده که تاکنون برای آن‌ها بیش از 75میلیارد ریال هزینه شده است.
وی افزود: این مجتمع‌ها با ظرفیت نهایی حدود 59هزار (رأس- نفر) در قالب 5821 واحد قابل واگذاری است که تاکنون 152 واحد آن به بهره‌برداری رسیده است و بیش از 170واحد دیگر نیز در سه بخش گاو شیری، گوساله پرواری و بره پرواری در حال ساخت و ساز است.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان یادآوری کرد: در 8 مجتمع گاو شیری، سه مجتمع گوساله‌پرواری، یک مجتمع بره پرواری و یک مجتمع شترداری ظرفیت ایجاد سه هزار شغل وجود دارد.
تخصیص اعتبار برای آبرسانی
همدان- خبرنگار کیهان: استاندار همدان گفت: 570میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه آبرسانی به همدان از سد تالوار زنجان، اختصاص یافت. محمدناصر نیکبخت در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، افزود: از مجموع مبلغ تخصیص یافته برای آب‌رسانی از سد تالوار، معادل 200میلیارد ریال از محل اعتبارات دفتر رهبر معظم انقلاب 270 میلیارد ریال از محل بودجه سال93 و مبلغ 100میلیارد ریال نیز از اعتبارات خشکسالی تأمین شده است. در این جلسه، محمدابراهیم الهی تبار معاون سیاسی امنیتی استانداری همدان نیز گفت: منشور فرهنگی استان توسط کمیته فرهنگی کارگروه اجتماعی تدوین شده که اساس آن از نقطه نظرات و رهنمودهای امام‌خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب گرفته شده است.
پاکسازی رودخانه‌های رشت
رشت- خبرنگارکیهان: عملیات پاکسازی و لایروبی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود شهر رشت آغاز شد.
شهردار رشت با اعلام این خبر اظهار داشت: با اجرای این طرح همه 23کیلومتر مسیر و طرفین این 2 رودخانه از فاضلاب‌های خانگی، بیمارستانی، صنعتی و شیرابه پاکسازی و لایروبی می‌شود.
ابراهیم خلیلی افزود: پیش‌بینی می‌شود عملیات پاکسازی و لایروبی رودخانه‌های زرجوب و گوهررود رشت 3 ماه طول بکشد.
مشکل استخدام معلولان
اصفهان- خبرنگار کیهان: معاون امور مشارکت‌های مردمی بهزیستی استان اصفهان گفت: متأسفانه با وجود قانون استخدام سه درصدی ویژه معلولان تنها 9 معلول در سال 92 در ادارات اصفهان مشغول به کار شدند.
«علی‌اصغر شاهزیدی» در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه قانون 3درصدی استخدام معلولان توسط هیئت دولت و مجلس مصوب و به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، افزود: دستگاه‌ها به انجام این قانون ملزم نیستند و قانون را رعایت نمی‌کنند. وی گفت: 26هزار معلول روستایی استان تحت پوشش بهزیستی قرار دارند.