kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۶۲۹۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۳
رئیس‌کل بیمه مرکزی:

بیمه باید ارزان‌‌تر شود

رئیس‌کل بیمه مرکزی با بیان اینکه در دنیا خدمات بیمه‌ای جدید به شکل ارزان‌تر و با کیفیت‌تر ارائه می‌شود، گفت: در ایران نیاز داریم که بیمه را با کیفیت‌تر و ارزان‌تر به مردم ارائه کنیم.

غلامرضا سلیمانی در بیست و ششمین دوره همایش بیمه و توسعه در دانشگاه الزهرا اظهار داشت: در دنیا خدمات بیمه‌ای جدید به شکل ارزان‌تر و با کیفیت‌تر ارائه می‌شود. در ایران نیاز داریم که بیمه را با کیفیت‌تر و ارزان‌تر به مردم ارائه کنیم که البته این موضوع به معنای نرخ شکنی نیست.
وی خواستار بررسی روش‌هایی شد که چگونه در رقابتی سالم، خدمات در صنعت بیمه ایران رقابتی‌تر و ارزان‌تر شده و کیفیت نیز کاهش نیابد.
رئیس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به لایحه تشکیل صندوق حوادث طبیعی اظهار داشت: نمایندگان مجلس هم نظرشان این است که خدمات بیمه‌ای را با قیمتی به مردم ارائه کنیم که خود آنها واحدهای مسکونی و دارایی شان را بیمه کنند.
سلیمانی اقتصاد درمان را چالشی جهانی حتی در کشورهای پیشرفته توصیف کرد و گفت: جلسه‌ای داشتیم که چگونه یک نرم‌افزار می‌تواند با ٤٠٠ نوع سؤال و مولفه مختلف، حداقل و حداکثر نرخ حق بیمه تکمیلی را برای هر فرد مشخص کند.
وی بر ضرورت تفکیک ذخایر بیمه‌های زندگی از غیرزندگی در شرکت‌های بیمه تاکید کرد و اظهارداشت: نباید اجازه داد از ذخایر بیمه‌های زندگی در بخش‌های دیگر استفاده شود که این امر نیاز به کمک سازمان حسابرسی دارد.
رئیس‌کل بیمه مرکزی با مقایسه پرتفوی ١٤.٥ درصدی بیمه زندگی در ایران با پرتفوی ٦٠ درصدی آن در کشورهای پیشرفته گفت: در ایران بازارهای پربازدهی مانند مسکن، بورس، طلا و سپرده بانکی داریم که بیمه‌های زندگی توان رقابت با آنها را ندارند و باید با آنها عجین شوند.
سلیمانی با اشاره به ابلاغ آیین نامه جدید سرمایه‌گذاری بیمه‌ها اظهارداشت: به شرکت‌ها اجازه دادیم از بیمه گذاران زندگی سؤال کنند که آیا اجازه سرمایه‌گذاری در بازارهای پر خطر مانند بورس یا مسکن را می‌دهند یا خیر.
به گزارش فارس، رئیس‌کل بیمه مرکزی با اشاره به راه‌های مختلف برای بررسی و محاسبه کسری ذخایر فنی شرکت‌های بیمه گفت: محاسبه این رقم با استفاده از فرمول‌های مختلف نتایج نوسانی از یک هزار تا پنج هزار میلیارد تومان دارد و این موضوع از چالش‌های جدی صنعت بیمه است.
غلامرضا سلیمانی با اشاره به عملکرد نمایندگی‌های بیمه، افزود: نمایندگی‌ها فکر می‌کنند فقط باید بیمه‌نامه بفروشند؛ در حالیکه در نمایندگی‌های بزرگ، نماینده از حالت فروشنده به مشاور تبدیل می‌شود چراکه نماینده باید از فروش تا پایان تعهد بتواند مشاور باشد. شاهد بوده ایم در برخی موارد نمایندگان بیمه زندگی وعده‌های نادرستی می‌دهند که اصلا درست نیست و باعث بی‌اعتمادی خواهد شد.