kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۱
با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری:

چند طرح عمرانی، صنعتی و درمانی در استان همدان به بهره‌برداری رسید

با حضور معاون اول رئیس‌جمهور چند طرح عمرانی، صنعتی و درمانی در استان همدان به بهره‌برداری رسید و یا عملیات اجرایی آن آغاز شد.




همزمان با دهه فجر مجتمع فولاد راد همدان دیروز با حضور جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری بهره‌برداری شد.
مدیرعامل فولاد راد در حاشیه بهره‌برداری از این مجتمع با بیان اینکه مرحله نخست این مجتمع با ظرفیت تولید500 هزار تن میلگرد از دیروز آغاز شد افزود: این مجتمع ظرفیت تولید میلگرد از شماره هشت تا 32 را دارد.
علی‌اکبر یوسفی‌فرد ادامه داد: این مجتمع با اعتبار سه هزار و 500 میلیارد ریال و حمایت دولت آغاز به کار کرد.
وی اظهار داشت: با بهره‌برداری از مجتمع فولاد برای 400 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم ‌اشتغالزایی ایجاد شده است.
یوسفی‌فرد افزود: همزمان با بهره‌برداری از این مجتمع از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری و هیئت همراه عملیات اجرایی مرحله دوم این مجتمع نیز آغاز شد.مرحله دوم این مجتمع تا سال آینده بهره‌برداری می‌شود که ظرفیت‌اشتغال این مجتمع را به 750 نفر به صورت مستقیم افزایش می‌دهد.
این مجتمع در شهرک صنعتی ویان ساخته شده است.کارخانه گندله‌سازی اسدآباد دیروز /سه‌شنبه/ با حضور معاول اول رئیس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.
به گزارش ایرنا، این واحد صنعتی با صرف یک هزار و 300 میلیارد ریال اعتبار احداث شده و 120 نفر از جوانان این منطقه را مشغول بکار کرده است.
این کارخانه روزانه دوهزار تن گندله تولید می‌کند و در مجاورت کارخانه کنستانتره سنگ آهن احداث شده و از محصول این واحد صنعتی تغذیه می‌کند.
کنستانتره سنگ آهن برای استفاده در صنایع تولید آهن آلیاژی باید به گندله تبدیل شود و از اینرو احداث چنین کارخانه‌ای از نظر اقتصادی به صرفه است.معاون اول رئیس‌جمهور در سفر به استان همدان چهار نیروگاه خورشیدی را به طور همزمان دیروز (سه‌شنبه) در شهرستان کبودراهنگ به بهره‌برداری رساند.
این نیروگاه ها هرکدام با ظرفیت هفت مگاوات وارد شبکه برق رسانی شدند که با ورود این نیروگاه‌ها به چرخه تولید برق، تعداد نیروگاه های خورشیدی استان همدان به 6 نیروگاه افزایش یافت.با بهره‌برداری از این چهار نیروگاه، ظرفیت نیروگاه‌های خورشیدی همدان به 45 مگاوات رسید.
هفت میلیون یورو توسط بخش خارجی در هرکدام از این نیروگاه ها سرمایه‌گذاری شده که در مجموع 28 میلیون یورو برای ساخت این چهار نیروگاه هزینه شده است.
نیروگاه های خورشیدی «باباطاهر» در شهرستان فامنین، «بشیک تپه» و «شهدای همدان» در شهرستان کبودراهنگ و «بوعلی» در شهرستان همدان چهار نیروگاهی هستند که وارد شبکه توزیع برق استان شدند.
شرکت داروسازی هگمتان داروی غرب نیز دیروز (سه‌شنبه) با حضورمعاون اول رئیس‌جمهوری در تویسرکان بهره‌برداری شد.
این شرکت با 150میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و 60 میلیارد ریال سرمایه در گردش احداث شده است. غرب تولید‌کننده انواع داروهای انسانی شامل داروهای جامدات (قرص و کپسول) و محلول‌ها (شربت) است عملیات اجرایی این طرح سال 94 در شهرستان تویسرکان آغاز شده.
میزان سرمایه‌گذاری برای احداث این طرح 36 میلیارد ریال سرمایه ثابت، 60 میلیارد ریال سرمایه در گردش و 110 میلیارد ریال آورده شخصی است.
در حال حاضر 100 نفر در این طرح شرکت دارند که در آینده نزدیک نیز 150 نفر به این تعداد اضافه می‌شود. خدادادی با بیان اینکه طرح توسعه این شرکت سال آینده عملیاتی خواهد شد که برای اجرای آن 100 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
بیمارستان 85 تختخوابی آیت‌الله بهاری شهرستان بهار از توابع استان همدان نیز دیروز به بهره‌برداری رسید.
این بیمارستان جنرال و شامل تمام تخصص‌ها و خدمات پزشکی است.
عملیات اجرایی این بیمارستان چهار طبقه با زیر بنای هشت هزار متر مربع با همکاری وزارت مسکن از سال 1390 آغاز و تجهیز و بهره‌برداری از آن به علوم پزشکی محول شد.
برای ساخت بیمارستان آیت‌الله بهاری 350 میلیارد ریال و تجهیز آن حدود 50 میلیارد ریال تاکنون هزینه شده است.
بیمارستان جدید آیت‌الله بهاری شامل بخش‌های اورژانس، داخلی، جراحی، زنان و زایمان، اطفال، آی سی یو، سی سی یو، دیالیز، رادیولوژی و آزمایشگاه است.
شرکت آهن و سیلیس آذرخش از دیگر طرحهایی بود که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در شهرک صنعتی جوکار ملایر بهره‌برداری شد.
این طرح بزرگ صنعتی سالانه قادر به تولید 12 هزار تن فروسیلیس است.
میزان سرمایه‌گذاری برای اجرای این طرح 720 میلیارد ریال اعلام شد و این طرح صنعتی زمینه ‌اشتغال برای 130 نفر را مهیا کرده است.
عملیات اجرایی طرح توسعه این شرکت که به زودی آغاز می‌شود، که در طرح توسعه این شرکت سرمایه‌گذاری حدود یک هزار و 400 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.ظرفیت تولید این واحد صنعتی 20 هزار تن در سال اعلام شد.
این واحد در زمینی به مساحت 22 هزار مترمربع احداث می‌شود و زمینه ‌اشتغال برای 130 نفر را نیز ایجاد می‌کند.عملیات اجرایی سد مخزنی‌گرین نهاوند همزمان با دهه فجر دیروز (سه‌شنبه) با حضور وزیر نیرو از سر گرفته شد.
وزیر نیرو در حاشیه آغاز عملیات اجرایی این طرح در جمع خبرنگاران گفت: این سد با اعتبار اولیه ۲ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال ساخته می‌شود.
رضا اردکانیان افزود: ۲۱ طرح عمرانی در بخش‌های برق و آب و فاضلاب با اعتبار ۲۲ هزار میلیارد ریال از اعتبارات دولتی و بخش خصوصی در استان همدان بهره‌برداری یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.
وی افزود: طرح‌های در حال اجرای این استان به طور متوسط پیشرفت ۸۰ درصدی دارد.
وی با‌ اشاره به بهره‌برداری از چند طرح آب رسانی روستایی در استان همدان گفت: بهره‌برداری از پست ۶۳ کیلوولت به ۲۰ کیلوولت در شهرستان اسدآباد از دیگر طرح‌های این سفر است.
این سد 22 میلیون متر مکعب ظرفیت دارد که 19 میلیون مترمکعب آن برای آشامیدن و سه میلیون مترمکعب آن کاربرد صنعتی دارد.