kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۴۷۵
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹

وزیر صنعت و تجارت خواستار انحلال ستاد مبارزه با قاچاق شد

وزیر صنعت، معدن و تجارت در اظهاراتی تند علیه قانون تجارت در دست بررسی و تصویب مجلس موضع‌گیری کرده و در عین حال خواستار انحلال ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد.
به گزارش ایسنا، محمدرضا نعمت‌زاده در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) با اشاره به اینکه قانون فعلی تجارت کشور هیچ ایرادی ندارد و لازم نیست مجلس دوباره این قانون را از نو بنویسد، گفت: من به شورای نگهبان و مجلس رفتم تا به هر نحو ممکن جلوی اجرای این قانون را بگیرم. من اعتقاد دارم اجرای این قانون کشور را حداقل 10 سال به عقب می‌اندازد. اشکالی ندارد همانطور که دولت عذرخواهی می‌کند مجلس نیز به اشتباه خود در زمینه تدوین قانون جدید تجارت اعتراف کند.
وی با اشاره به وجود سازمانهای نظارتی متعدد در کشور گفت: من در این شرایط به اصل ستاد مبارزه با قاچاق ایراد گرفتم و اعلام کردم که ما نیازی به این ستاد نداریم.
او با یادآوری خاطره‌ای در زمینه ممنوعیت سرمایه‌گذاری در برخی صنایع اظهار کرد: در دوره‌ای وزارت صنایع بخشنامه زده بود که صنایع عطرسازی جزو صنایع محرمه و ممنوعه است و نباید در آن سرمایه‌گذاری کنیم!
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت با اشاره به جلسه خود با وزیر اقتصاد در زمینه خصوصی‌سازی گفت: قرار نیست قبرستان درست کنیم و بعد بالای سر آن گریه کنیم. بسیاری از خصوصی‌سازی‌های انجام شده در کشور عملاً اشتباه بوده و منجر به تعطیلی واحدهای تولیدی شده است.
نعمت‌زاده در ادامه از امضای قرارداد سرمایه‌گذاری مشترک بین ایران و کویت در زمینه تولید فولاد با حضور رئیس جمهوری ایران و امیر کویت خبر داد و گفت: این قرارداد قرار است دوشنبه بین دو کشور امضا شود.
احمدی‌نژاد بر اجرای کرسنت تأکید داشت
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به قرارداد کرسنت نیز گفت: اگرچه اختلاف نظرهای زیادی با احمدی‌نژاد دارم، اما بارها شاهد بوده‌ام که وی بر توسعه روابط تجاری و حوزه انرژی با کشورهای همسایه تأکید داشته است، حتی قرارداد کرسنت نیز که به دلیل برخی ندانم‌کاری‌های محمدرضا رحیمی، معاون اول دولت گذشته با مشکلاتی مواجه شد، بارها از سوی احمدی‌نژاد مورد تأکید واقع شده بود.
وی اظهار داشت: احمدی‌نژاد به وزیر نفت دستور داده بود که قرارداد کرسنت را اصلاح و اجرایی کند، نه اینکه این قرارداد متوقف شود، این در حالی است که برخی معتقد بودند گاز ایران در این قرارداد ارزان‌فروشی می‌شود، در حالی که نه تنها این قرارداد اصلاح نشد، بلکه گاز ایران مدتها بدون مشتری سوخت و هنوز هم دارد می‌سوزد و عایدی برای کشور ندارد.
نعمت‌زاده به جریمه دادگاهی برای قرارداد کرسنت اشاره و خاطرنشان کرد: علیرغم اینکه بارها از طریق برخی کانال‌ها، برگزاری دادگاه کرسنت را که به ضرر ایران تمام می‌شد، عقب انداختم اما بالاخره دادگاه ایران را به پرداخت جریمه محکوم کرد. برهمین اساس، نه تنها ایران عایدی از فروش گازش نداشت، بلکه محکوم به پرداخت جریمه هم شد.وی اظهار داشت: آن‌روزها به آقای نژادحسینیان که معاون وزیر نفت بود، دستور داده شد که قرارداد کرسنت را اصلاح کند، اما این کار انجام نشد، در حالی که بنده بارها و بارها درخواست کردم که کار اصلاح این قرارداد را به بنده بسپارند تا ایران از این قرارداد سود ببرد، اما این کار عملیاتی نشد، در حالی که بنده حاضر بودم به خاطر این قرارداد به زندان بروم اما کشور منفعت ببرد.