پل تقاطع بلوار ارتش- امام علی افتتاح شد
بنا بر اعلام معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران دیروز در قالب افتتاح 5 پروژه عمرانی شهر تهران، پل تقاطع بلوار ارتش- امام علی نیز به بهرهبرداری رسید.
به گزارش فارس، ایرج معزی در افتتاح پروژههای شهر تهران گفت: 5 پروژه پل دسترسی از بزرگراه امام علی(ع) به سمت غرب بلوار ارتش به همراه مسیر راستگرد غرب به جنوب تقاطع، فاز نخست تونل ارتباطی خیابان آرش به بلوار اسفندیار و بزرگراه آیتا... هاشمی رفسنجانی، مقاومسازی و تغییر وضعیت پل کریمخان، کانال کمکی سرخه حصار(حدفاصل میدان بسیج تا پل دولتآباد) و بهسازی جاده دسترسی به مجتمع پسماند گود آبعلی، رسما به بهرهبرداری رسید.
معزی بیان داشت: پل دسترسی از بزرگراه امام علی(ع) به سمت غرب بلوار ارتش و مسیر راستگرد غرب به جنوب این تقاطع، بخشهای دیگری از هسته مرکزی پروژه احداث پلهای تقاطع غیرهمسطح بلوار ارتش با بزرگراههای امام علی(ع) و شهید صیاد شیرازی است و با گشایش آنها نه تنها دسترسی ایمن و سریع شهروندان به غرب بلوار ارتش و میدان اقدسیه تامین خواهد شد، بلکه امکان جمعآوری بار ترافیک شاخه شمالی محور دارآباد و هدایت آن به بزرگراه امام علی(ع) فراهم میشود.
وی افزود: از طرفی طبقه دوم تونل آرش-اسفندیار که به عنوان فاز نخست این پروژه راهگشای ترافیکی شناخته میشود، شامل بیش از 600 متر طول مسیر تونلی و رمپهای ورودی و خروجی است. این معبر زیرزمینی با عبور از زیر بزرگراه مدرس، خیابان آرش غربی را به خیابان آرش شرقی متصل کرده و ضمن کاهش گردشهای اضافی، به بهینهسازی مصرف سوخت و زمان سفرهای درون شهری در محدوده منطقه 3 کمک شایان توجهی کرده است. گفتنی است، فاز نخست تونل آرش- اسفندیار پیش از این مورد بهرهبرداری آزمایشی قرار گرفته و تحویل شهروندان شده است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: اما متعاقب آنکه تبدیل پلهای فلزی شهر تهران به پلهای کامپوزیت بتنی، به عنوان راهکاری مناسب برای بهینهسازی هزینههای نگهداری و مرمت این دسته از پلها مورد توجه مدیران شهری قرار گرفت، تلاش برای مقاومسازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان از تیرسال 1396 آغاز شد. این پل پس از طی اقدامات مربوط به مقاومسازی، در ادامه مرحله نوسازی و تبدیل وضعیت عرشه شمالی را طی تعطیلات نوروز امسال پشت سر گذاشت و حالا با اتمام عملیات اجرایی عرشه جنوبی همزمان با عید سعید فطر، از یک سازه موقت و ناایمن به یک پل دائمی و مقاوم در برابر بارهای ناشی از زمین لرزه تبدیل شده است.
وی افزود: پروژه بعدی کانال کمکی سرخه حصار (حدفاصل میدان بسیج تا پل دولتآباد) است. کانالی به طول تقریبی 2400 متر(به عرض 5 تا 6 متر و عمق 4 متر) که در ادامه تونل کمکی کانال ابوذر واقع شده و هدف از اجرای آن، افزایش ظرفیت کانال قدیمی سرخه حصار به عنوان یکی از مهمترین مجاری عبور آبهای سطحی شهر تهران است.
پروژه پنجم بهسازی جاده پسماند گود آبعلی شامل احداث جادهای به طول 2500 متر در دو لاین رفت و برگشت و با عرض تقریبی 30 متر در اراضی حدفاصل سرخه حصار و جاجرود بوده و هدف از اجرای آن، کاهش تراکم ترافیک و تسهیل تردد کامیونهای حمل نخاله در مسیرهای منتهی به گود آبعلی است.