kayhan.ir

کد خبر: ۱۳۱۸۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
قاضی صلواتی در آخرین جلسه دادگاه:

تلگرام محل امنی برای تبادل اطلاعات تروریست‌های داعش بود

هفتمین جلسه رسیدگی به اتهامات عوامل گروهک تروریستی داعش در حمله به مجلس شورای اسلامی و حرم مطهر امام(ره) در شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در جلسه دیروز «خ.ر» و «ع.ب» متهمان ردیف‌های هفتم و هشتم محاکمه شدند و دفاعیات خود را در برابر کیفرخواست ارائه کردند.
در این جلسه همچنین چند شاهد عینی از لحظه عملیات تروریستی مجلس به دادگاه آمدند و مشاهدات خود را ارائه کردند.برخی از خانواده شهدای این حادثه تروریستی نیز شکایت خود را مجدداً در دادگاه مطرح کردند.
در این جلسه که نماینده دادستان، وکلای متهمان، متهمان و خانواده شهدای حادثه تروریستی مجلس و حرم امام راحل حضور داشتند، متهمان ردیف‌های هفتم و هشتم به اتهام افساد فی الارض مستوجب اعدام، حمل و نگهداری سلاح‌های سبک و سنگین، کمک به مسیریابی برای گروهک تروریستی و تهیه مسکن برای اقامت تروریست‌ها در دادگاه محاکمه شدند.رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب در جریان هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان حادثه تروریستی مجلس و حرم امام (ره) پس از نمایش یک فیلم از حمله تروریستی به مجلس گفت: تلگرام محل امنی برای اعمال گروهک تروریستی داعش و انجام عملیات تروریستی مجلس و حرم امام راحل بوده است.
قاضی صلواتی افزود: فیلم ارسالی از محل حمله تروریستی مجلس از طریق تلگرام به مرکزیت داعش فرستاده شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه تلگرام محل امنی برای اعمال گروهک تروریستی داعش، تبادل اطلاعات، جابجایی و انتقال مهمات و ورود تروریست‌ها به کشور بوده است.
پس از پایان دفاعیات متهمان وکیل تسخیری آن‌ها قاضلی صلواتی ختم رسیدگی به پرونده ۸ متهم اصلی این حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل را اعلام کرد.
با پایان جلسات دادگاه حکم متهمان در مهلت مقرر صادر می‌شود.
دادگاه‌های رسیدگی به پرونده ۸ متهم اصلی حادثه تروریستی مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل که ۸ اردیبهشت امسال آغاز شده بود دیروز و پس از هفتمین جلسه محاکمه و اخذ دفاعیات همه متهمان به ریاست قاضی صلواتی و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به کار خود پایان داد.
۱۷ خرداد سال گذشته دو عملیات تروریستی همزمان در مجلس شورای اسلامی و حرم امام راحل توسط عوامل مرتبط با داعش در تهران رخ داد که ۱۷ نفر از هموطنانمان در اثر این حادثه به شهادت رسیدند و جمعی مجروح شدند.
همچنین در جریان این حادثه پنج نفر از عوامل این حادثه تروریستی به هلاکت رسیدند و ۲۶ نفر از همدستان آن‌ها دستگیر شدند که رسیدگی به پرونده ۸ نفر از این متهمان در دادگاه انقلاب انجام شد و محاکمه دیگر عوامل دستگیر شده در آینده انجام خواهد شد.