kayhan.ir

کد خبر: ۶۹۹۱۸
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۶
حسین شریعتمداری:

سلحشور پیام آور پیامبران بود

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه مرحوم فرج الله سلحشور هیچ ساعتی از عمر خود را هدر نمی‌داد گفت: تمام هم و غم وی این بود که در بستر انقلاب و در مسیر اسلام باشد.

 

حسین شریعتمداری درحاشیه مراسم تشییع پیکر مرحوم فرج الله سلحشور در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: به جرات می‌توان گفت که سلحشور تقریبا هیچ ساعتی از عمر خود را هدر نمی‌داد و همیشه دلشوره و دغدغه‌ای در عرصه هنر داشت و اصرار زیادی داشت که سینمای ایران را از شرایط کنونی به سمت سینمای دینی و معرفی ارزش‌های مهجور مانده در دنیای امروز گرایش بدهد و در یک کلمه پیام‌آور پیامبران بود.
وی افزود: آن مرحوم اصرار زیادی داشت که رخدادها و داستان‌های دینی را از قرآن استخراج کند و آن را در اختیار همه قرار دهد و بزرگترین آرزویش این بود که سریال حضرت موسی(ع) را بسازد و البته فیلمنامه آن را نوشت و امیدوارم آرزوی مرحوم سلحشور در این زمینه برآورده شود.
شریعتمداری به سابقه 30 ساله آشنایی خود با مرحوم سلحشور اشاره کرد و گفت: مدتی با آن مرحوم و برخی از شخصیت‌های فرهنگی و هنری همچون شهید سیدمرتضی آوینی، مجید مجیدی و برخی دیگر از هنرمندان جلساتی را تحت عنوان مجمع هنرمندان و نویسندگان مسلمان برگزار می‌کردیم و مباحث فرهنگی و دینی را مورد بررسی قرار می‌دادیم.
این کارشناس سیاسی با اشاره به فعالیت‌های هنری مرحوم سلحشور در حوزه دفاع مقدس گفت: آن مرحوم دفاع مقدس را یک الگوی ماندگار می‌دانست و اصرار داشت زاویای ناپیدای آن را روایت کند که البته شروع کارش با موضوع‌های دینی بود.
شریعتمداری با بیان اینکه سلحشور به گردن همه ملت حق بزرگی دارد از حضور آن مرحوم در دوران هشت سال دفاع مقدس و ساخت فیلم‌هایی همچون پرواز در شب اشاره کرد و افزود: مرحوم سلحشور گاهی می‌گفت من چیزهایی را در جنگ تحمیلی می‌بینم که دوست ندارم مردم دنیا از آن بی‌خبر باشند.
مدیرمسئول کیهان با اشاره به این که مرحوم سلحشور مصداق پرچمدار هنراسلامی و ارزشی در عرصه سینما بود، گفت: آن مرحوم بی‌واهمه از ملامت و فضاسازی‌های کاذب این و آن، اصرار داشت که این پرچم را همواره برافراشته نگاهدارد. او در فیلم‌ها و سریال‌های ماندگاری که از خود به یادگار گذاشته است مثل ایوب پیامبر(ع) و مخصوصا سریال یوسف پیامبر(ع) از افزودن صحنه‌هایی  که واقعی بودن آنها قابل تردید است و بعضی‌ها به بهانه «جاذبه» در ساخت فیلم‌های خود به کار می‌گیرند، اجتناب می‌کرد و اجازه نمی‌داد ماجرای واقعی فیلم و سریال تحت‌الشعاع آن صحنه‌ها قرار بگیرد.