هوای آلوده تهران از سازمان محیط زیست قربانی گرفت
استعفای «مدیرکل هوا و تغییر اقلیم» سازمان محیط زیست
مدیرکل مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست که نقش موثری در اطلاعرسانی درباره آلودگیهای یکسال اخیر داشت، در روزهای آلوده هوای تهران استعفا کرد.
سرویس اجتماعی-
یوسف رشیدی در خصوص علت استعفای خود از سازمان محیط زیست، اظهار داشت: اصلاً این موضوع مربوط به آلودگی هوا و مشکل با سازمان محیط زیست نبوده است.
مدیرکل مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه استعفای بنده اصلاً مهم نیست که بخواهد رسانهای شود که حالا به این شکل همه پیگیر هستند، در گفتوگو با تسنیم گفت: به دلیل مشکلات شخصی و حجم زیاد کارهایم، استعفا دادم و خانم ابتکار به عنوان رئیس سازمان نیز با استعفای بنده موافقت کردند.
گفتنی است، با وجود افزایش شدید آلودگی هوای پایتخت، مدیر یکی از مهمترین بخشهای زیر نظر ابتکار در شرایطی استعفا داد که میتوانست نقش موثری در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.
هر چند رشیدی خود از دلایل شخصی برای این اقدام خبر میدهد، اما بسیاری از صاحبنظران این حوزه، با رصد اتفاقات اخیر در رابطه با ادعاهای معصومه ابتکار درمورد آلوده بودن بنزینهای تولید داخل و تأکید سوالبرانگیز وی بر واردات بنزینهایی که طبق گزارشهای رسمی کارشناسان مراجع قانونی کیفیتی پایینتر از بنزینهای تولید پتروشیمی داشته است، از سیاسی بودن این استعفا خبر میدهند.
بنزین پتروشیمی در تهران توزیع نشده است!
اما در پی جنجال آفرینیهای برخی مسئولان دولتی درباره کیفیت پایین بنزین ملی و ورود نهادهای نظارتی برای تعیین صحت این ادعا، دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از تحویل گزارش بنزینهای پتروشیمی و وارداتی به هیأت رئیسه و قرائت آن در صحن علنی مجلس خبر داد.
دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: گزارشهایی که از مرکز پژوهشهای مجلس، دیوان محاسبات، سازمان ملی استاندارد، معاونت بینالملل وزارت نفت و کمیسیونهای انرژی و بهداشت و وزارت بهداشت به کمیسیون اصل90 ارائه شد گویای این مطلب است که بنزین پتروشیمیها نقشی در آلودگی هوای تهران نداشته و صحت این مطلب که بنزین پتروشیمی اصلاً در تهران توزیع نشده، به تأئید رسید.
مصطفی افضلیفرد در گفتوگو با فارس، اضافه کرد: بر اساس این گزارش بنزینهای پالایشگاههای شازند اراک و تهران بر اساس کیفیت یورو4 تولید میشود و پالایشگاه تبریز نیز در آینده این توانایی را دارد تا با مجهز شدن به واحد بنزنزدایی، بنزین یورو4 تولید کند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: درحالیکه ما توانایی تولید بنزین یورو4 را در داخل داریم، تأکید بر واردات بنزین آن هم در شرایطی که این بنزینها شاخصههای یورو4 را هم ندارد، برخلاف منافع و مصالح کشور و اقتصاد مقاومتی است.
دبیر کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرد: دولت باید وزارت نفت را موظف کند تا به جای تبلیغ کیفیت بنزینهای وارداتی که صحت هم ندارد، بنزین تولید داخلی را تقویت کند و موجبات تقویت و افزایش تولید آن را فراهم سازد.
وی با بیان اینکه گزارش کیفیت بنزینهای پتروشیمی و وارداتی به قوه قضائیه ارسال نمیشود، افزود: گزارش در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد و طبق آییننامه باید در اولین دستور کاری مجلس قرار گیرد
شایان ذکر است، حال که دروغ بودن ادعاهای مسئولان وزارت نفت و محیط زیست در نسبت دادن آلودگی هوای کلانشهرها به بنزینهای پتروشیمی رسماً برملا شده است، شایسته است مدعیالعموم با ورود به این موضوع، نسبت به آشفتهسازی اذهان عمومی و احقاق حقوق از دست رفته مردم اقدام قاطع قانونی انجام دهد.
یوسف رشیدی در خصوص علت استعفای خود از سازمان محیط زیست، اظهار داشت: اصلاً این موضوع مربوط به آلودگی هوا و مشکل با سازمان محیط زیست نبوده است.
مدیرکل مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه استعفای بنده اصلاً مهم نیست که بخواهد رسانهای شود که حالا به این شکل همه پیگیر هستند، در گفتوگو با تسنیم گفت: به دلیل مشکلات شخصی و حجم زیاد کارهایم، استعفا دادم و خانم ابتکار به عنوان رئیس سازمان نیز با استعفای بنده موافقت کردند.
گفتنی است، با وجود افزایش شدید آلودگی هوای پایتخت، مدیر یکی از مهمترین بخشهای زیر نظر ابتکار در شرایطی استعفا داد که میتوانست نقش موثری در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.
هر چند رشیدی خود از دلایل شخصی برای این اقدام خبر میدهد، اما بسیاری از صاحبنظران این حوزه، با رصد اتفاقات اخیر در رابطه با ادعاهای معصومه ابتکار درمورد آلوده بودن بنزینهای تولید داخل و تأکید سوالبرانگیز وی بر واردات بنزینهایی که طبق گزارشهای رسمی کارشناسان مراجع قانونی کیفیتی پایینتر از بنزینهای تولید پتروشیمی داشته است، از سیاسی بودن این استعفا خبر میدهند.
بنزین پتروشیمی در تهران توزیع نشده است!
اما در پی جنجال آفرینیهای برخی مسئولان دولتی درباره کیفیت پایین بنزین ملی و ورود نهادهای نظارتی برای تعیین صحت این ادعا، دبیر کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از تحویل گزارش بنزینهای پتروشیمی و وارداتی به هیأت رئیسه و قرائت آن در صحن علنی مجلس خبر داد.
دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس اظهار داشت: گزارشهایی که از مرکز پژوهشهای مجلس، دیوان محاسبات، سازمان ملی استاندارد، معاونت بینالملل وزارت نفت و کمیسیونهای انرژی و بهداشت و وزارت بهداشت به کمیسیون اصل90 ارائه شد گویای این مطلب است که بنزین پتروشیمیها نقشی در آلودگی هوای تهران نداشته و صحت این مطلب که بنزین پتروشیمی اصلاً در تهران توزیع نشده، به تأئید رسید.
مصطفی افضلیفرد در گفتوگو با فارس، اضافه کرد: بر اساس این گزارش بنزینهای پالایشگاههای شازند اراک و تهران بر اساس کیفیت یورو4 تولید میشود و پالایشگاه تبریز نیز در آینده این توانایی را دارد تا با مجهز شدن به واحد بنزنزدایی، بنزین یورو4 تولید کند.
نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی افزود: درحالیکه ما توانایی تولید بنزین یورو4 را در داخل داریم، تأکید بر واردات بنزین آن هم در شرایطی که این بنزینها شاخصههای یورو4 را هم ندارد، برخلاف منافع و مصالح کشور و اقتصاد مقاومتی است.
دبیر کمیسیون اصل نود مجلس تاکید کرد: دولت باید وزارت نفت را موظف کند تا به جای تبلیغ کیفیت بنزینهای وارداتی که صحت هم ندارد، بنزین تولید داخلی را تقویت کند و موجبات تقویت و افزایش تولید آن را فراهم سازد.
وی با بیان اینکه گزارش کیفیت بنزینهای پتروشیمی و وارداتی به قوه قضائیه ارسال نمیشود، افزود: گزارش در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد و طبق آییننامه باید در اولین دستور کاری مجلس قرار گیرد
شایان ذکر است، حال که دروغ بودن ادعاهای مسئولان وزارت نفت و محیط زیست در نسبت دادن آلودگی هوای کلانشهرها به بنزینهای پتروشیمی رسماً برملا شده است، شایسته است مدعیالعموم با ورود به این موضوع، نسبت به آشفتهسازی اذهان عمومی و احقاق حقوق از دست رفته مردم اقدام قاطع قانونی انجام دهد.