kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۱۶۷
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲

وزیر نیرو: اهواز دیگر مشکل قطع آب نخواهد داشت

وزیر نیرو گفت: با نصب مولدهای برق اضطراری در تصفیه خانه‌های آب اهواز، از این پس مشکل قطع آب در زمان قطع برق نخواهیم داشت.


حمید چیت چیان در آیین بهره‌برداری از مولدهای برق اضطراری در تصفیه خانه شماره 2 اهواز اظهارکرد: ژنراتورها از جمله در این تصفیه خانه از سوخت گازوئیل استفاده می‌کنند.
وی با بیان اینکه دیزل ژنراتورها به دلیل گرانی گازوییل نمی‌توانند دائم در مدار باشند از راه اندازی مولدهای برق که با گاز طبیعی کار می‌کنند خبر داد.
وی افزود: این مولدها با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می‌شوند تا در زمان قطع برق مورد استفاده قراربگیرند.
برای جلوگیری از قطع آب در اهواز نصب این مولدها و  وارد مدار شدن آنها از این پس هیچگاه به دلیل قطع برق اهواز این تصفیه خانه از فعالیت باز نخواهد ایستاد.تصفیه خانه شماره 2 اهواز بیش از 60 درصد آب آشامیدنی مردم این شهر را تامین می‌کند.
با نصب این مولدها برق تصفیه خانه شماره 2 اهواز دائمی می‌شود و به هنگام قطع برق شبکه اهواز این تصفیه خانه بطور خودکار از مولدها استفاده خواهد کرد.
وزیر نیرو گفت: با توجه به اینکه در بحث عوامل مؤثر در گرد و غبار مسائلی مانند انتقال آب و خشکسالی مطرح می‌شود در دولت یازدهم مقرر شد هیچ انتقال آب جدیدی صورت نگیرد.چیت‌چیان با اشاره به اینکه در برخی رسانه‌ها و فضای مجازی ادعا می‌شود مسئله گرد و غبار به علت طرحهای انتقال آب است گفت: ما الان هیچ کاری برای این موضوع در دست اجرا نداریم و در فاز مطالعه هستیم.وی افزود: بعد از انجام مطالعه هم سازمان حفاظت محیط زیست باید مجوز صادر کند تا بتوان کار اجرایی انجام داد و تنها در صورت صدور مجوز زیست محیطی کار را آغاز می‌کنیم.چیت‌چیان اظهار کرد: مجموع آبی که قرار است از سرشاخه‌های کارون برای مصرف شرب سه استان دیگر انتقال یابد 580 میلیون متر مکعب است و این نیز در حد مطالعه است و هنوز اجرا نشده است.
وزیر نیرو خشکسالی راعامل اصلی بروز پدیده گرد و غبار دانست.
وی اضافه کرد: وزارت نیروآمادگی دارد به صورت کامل برای طرح مقابله با ریزگردها کمک کند.