kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۶
علی رغم رکود، بیکاری و مشکلات معیشتی مردم

جهانگیری: اقتصاد کشور در سال 95 درخشان‌ترین دوران خود را سپری کرد!

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: اولویت سال 95 به حرکت درآوردن تولید کشور بود و به اکثر استان‌ها سفر و این مسئله را پیگیری کردیم و نتیجه این پیگیری‌ها دستاوردهای درخشانی در اقتصاد کشور به‌جا گذاشت. امسال اقتصاد کشور درخشان‌ترین دوران خود را در سال‌های اخیر سپری کرد.


به گزارش تسنیم، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در برنامه گفت‌و‌گوی ویژه خبری درباره جزئیات سفر رئیس‌جمهور به دو کشور عمان و کویت و پیام این سفرها گفت:‌ در این سفر بحث‌های سیاسی و اقتصادی خوبی میان طرفین مطرح شده است علاقه‌مندی دولت ایران بر این است که روابط‌مان با کشورهای همسایه به‌ویژه کشورهای مسلمان منطقه در بالاترین سطح باشد. البته متأسفانه در کشورهای حوزه خلیج فارس روابط‌مان مقداری سرد و نگران‌کننده شده و آن‌طوری نبود که علاقه‌مند بودیم.
وی در پاسخ به سؤال مجری برنامه درباره اظهارات ضدایرانی وزیر خارجه عربستان و برخی مقام‌های همسایه گفت: حدود عربستان و دیگران در منطقه این نیست که با ایران وارد تنش شوند، ایران نیز به این موضوع علاقه‌مند نیست بلکه ایران علاقه‌ دارد تا رابطه‌مان با کشورهای منطقه خوب شود. کشورهای منطقه نیز به‌خوبی می‌دانند ایران در هیچ مقطعی به هیچ کشوری تجاوز نکرده است.
جهانگیری افزود: متأسفانه در برخی کشورها از جمله عربستان گروه‌های تازه‌کار که روی کار آمده‌اند و حد و حدود و تاریخ و جغرافیا را نمی‌دانند، حرف‌هایی می‌زنند که به‌مصلحت‌شان نیست، با وجود این، ایران با بزرگواری از آن‌ها عبور می‌کند چراکه قرار نیست روابط‌مان متشنج‌تر شود. امیدواریم که آن‌ها نیز متوجه شوند و از روش خود دست بردارند.
وی در بخش دیگری از گفت‌و‌گویش با شبکه دوم سیما به موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در سال 95 که رهبری به اقدام و عمل اشاره کردند اولویت سال 95 را برای به حرکت درآوردن تولید کشور قرار داده و براساس این سیاست 120 طرح و پروژه را مشخص و نظارت کردیم، بر همین اساس به اکثر استان‌ها سفر و این مسئله را پیگیری کردیم و نتیجه این پیگیری‌ها دستاوردهای درخشانی در اقتصاد کشور به‌جا گذاشت. امسال اقتصاد کشور درخشان‌ترین دوران خود را در سال‌های اخیر سپری کرد.
معاون اول رئیس جمهور با تأکید به اینکه باید روح اقتصاد مقاومتی بر تمامی امور کشور جاری باشد، افزود: مسئله مبارزه با فساد یکی از گلوگاه‌های پیش روی توسعه اقتصادی است، باید جلوی آن را بگیریم و مسئله فساد در شأن جمهوری اسلامی ایران نیست. در ایجاد سامانه‌های مختلفی که می‌تواند در مقابله با فساد نقش داشته باشد تصمیمات خوبی گرفتیم از جمله گمرک که ورود و خروج کالا در آن اتفاق می‌افتد.
جهانگیری در حالی از وضعیت درخشان اقتصادی در سال 95 سخن می‌گوید و این وضعیت درخشان را به عملی شدن شعار سال یعنی « اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام و عمل » مرتبط می‌داند که اقتصاد کشور در رکود به سر برده، کارخانه‌های بسیاری در سال گذشته تعطیل و کارگران آن بیکار شده‌اند و به اذعان رسانه‌های نزدیک به دولت از جمله روزنامه‌های زنجیره‌ای مشکل بیکاری و معیشت مردم به مهم‌ترین رقیب روحانی در انتخابات پیش رو بدل شده است.