kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۰۸۲
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴

آتش‌سوزی و ریزش ساختمان 7 طبقه در «مرتضی‌گرد»

آتش‌سوزی و انفجار قوطی‌های رنگ و مواد شیمیایی باعث ریزش ساختمان 7 طبقه در حال ساخت درمحله مرتضی‌گرد تهران شد.


سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به ایرنا گفت: ساعت 41 دقیقه بامداد دیروزحادثه آتش‌سوزی در محله مرتضی‌گرد، یکی از محلات جنوبی اطراف تهران به سامانه اطلاع‌رسانی آتش‌نشانی شهر تهران اعلام و با توجه به اینکه محل حادثه در حوزه استحفاظی آتش‌نشانان تهران قرار نداشت چهارتیم حریق و دو تیم نجات بدلیل وسعت حادثه از ایستگاه‌های مختلف آتش‌نشانی شهر تهران به محل حادثه اعزام شدند.
سیدجلال ملکی افزود: در طبقه همکف این ساختمان 7 طبقه در حال ساخت چهار مغازه احداث شده بود که درآن مواد قابل اشتعال از جمله تینر، رنگ و قوطی‌ها و اسپری‌های ضایعاتی و اسقاطی رنگ انبار شده بود.
ملکی با بیان اینکه آتش از همین نقطه در حال سرایت به سایر نقاط ساختمان بود، گفت: همزمان با آتش‌سوزی به دلیل حجم زیادی از قوطی‌ها و اسپری‌های مواد شیمیایی و رنگ محل حادثه دچار انفجار شد و به یکباره این ساختمان 7 طبقه بطور کامل فرو ریخت.
وی با بیان اینکه به گفته مالک ساختمان در زمان فروریختن فردی در داخل ساختمان حضور نداشت، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان با حجم زیادی از خاک و آوار مواجه شدند و همچنین آتش به یک مغازه دیگر که این مغازه هم به انبار مواد شیمیایی از جمله رنگ و تینر تبدیل شده بود سرایت کرد.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران با بیان اینکه بر اثر تخریب این ساختمان دو ساختمان مجاور دچار آسیب شدند، یادآور شد: تعدادی از ساکنان این دوساختمان مسکونی در وضعیت ناایمن قرار داشتند که آتش‌نشانان پنج نفر از این ساکنان را به سلامت نجات دادند، ضمن اینکه در این حادثه دو خودروی سواری پژو 405 و پراید دچار آسیب شد.
انتقال 5 مصدوم به بیمارستان
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران نیزگفت: در این حادثه یک آتش‌نشان به همراه چهار نفر دیگر دچار مصدومیت شدند.
حسن عباسی افزود: تکنسین‌های اورژانس تهران پس از انجام اقدامات اولیه درمانی هر پنج مصدوم این حادثه را به بیمارستان شهدای هفتم تیر منتقل کردند.