kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۰۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷

کوتاه از شهرستان‌ها


راه‌اندازی سامانه کنترل مدیریت برق
اصفهان - خبرنگار کیهان:مدیر امور برق مرکز شهرستان اصفهان از راه‌اندازی سامانه جدید مدیریت شبکه برق در این مرکز خبر داد.
مهران نصر گفت: اعزام نیروها به محل حادثه و عملیات اتصال برق با راه‌اندازی سامانه در برخی مناطق از راه دور و از مرکز فرماندهی می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر 20 نقطه از شهر اصفهان به این سامانه مجهز شده و تا پایان سال به 30 نقطه می‌رسد و در سال 96 نیز 50 نقطه دیگر به این سامانه مجهز خواهد شد.
نصر گفت: همچنان کلیه تجهیزات برق در این حوزه اعم از کابل‌های روغنی فرسوده و کابل‌‌های قدیمی تعویض و نوسازی شد.
اعزام 11 گروه متخصص
* مدیر روابط عمومی شرکت توزیع برق اصفهان گفت: به منظور همکاری با شرکت برق خوزستان و عبور از بحران خاموشی‌های اهواز، 11 گروه متخصص عملیات خط سرد و گرم از شرکت توزیع برق اصفهان عازم اهواز شدند.
محمدعلی اکبری بازسازی تاسیسات خط گرم شهر اهواز را کاری سخت و دشوار خواند و اظهار داشت: در حال حاضر 800 گروه از سراسر کشور تلاش می‌کنند تا هر چه سریع‌تر مشکلات ناشی از ریزگردهای برخاسته بر تاسیسات برق را با تعویض مقره‌ها و بازسازی آن اقدام کنند.
تدریس زبان ترکی
مراغه - خبرنگار کیهان: رئیس دانشگاه مراغه از تدریس زبان و ادبیات ترکی در این دانشگاه خبر داد و گفت: این واحد درسی از ترم دوم سال تحصیلی جاری در این واحد دانشگاه تدریس می‌شود.
محمدعلی لطف‌الهی افزود: ماده درسی زبان و ادبیات ترکی دو واحد بوده و در قالب درسی عمومی و اختیاری برای دانشجویان رشته‌های مختلف این دانشگاه ارائه می‌شود.
وی ادامه داد: این واحد درسی بر اساس مصوبه شورای آموزش این دانشگاه و با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از این پس تدریس می‌شود.
شهر شاهد نمونه کشور
درچه، خبرنگار کیهان: مراسم روز حماسه و ایثار شهر شاهد نمونه کشور در شهر درچه با حضور مسئولان شهر و شهرستان برگزار شد. در این مراسم از شهرداران 50 سال گذشته شهر درچه، خانواده شهدای مدافع حرم و 19 شهید که همزمان در روز اول اسفند سال 64 در شهر شاهد کشور تشییع شدند، تقدیر به عمل آمد.
آیت‌الله حاج سیدمحمدعلی موسوی امام جمعه درچه گفت: شهر درچه از هر هفتاد و شش نفر جمعیت یک نفر شهید تقدیم اسلام کرده و لذا از سوی بنیاد شهید کشور به عنوان شهر شاهد نمونه کشور معرفی شده است و در روز اول اسفند شصت و چهار نوزده شهید همزمان تشییع جنازه شدند و این روز را روز درچه نامیدند.
افتتاح چند طرح
بناب  - خبرنگار کیهان: بخش NICU بیمارستان شهدا، بخش ICU و واحد رادیولوژی دیجیتال بیمارستان امام خمینی(ره) و همچنین بخش روانپزشکی بیمارستان بناب افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.
همچنین کلنگ احداث مراکز بهداشتی و درمانی روستای «آخوند قشلاق»، کوی فرهنگیان 2، مرکز بهداشتی و درمانی شهری کوی شهرداری و آموزشگاه بهورزی خیابان لاله بناب به زمین زده شد.
هوشنگ شریفی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بناب گفت: جهت اجرای طرح‌های تکمیل شده 51 میلیارد و 800 میلیون ریال اعتبار هزینه شده و برای طرح‌های کلنگ‌زنی شده نیز بالغ بر 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.
افتتاح کارخانه صنایع دستی
قاین - خبرنگار کیهان: کارخانه صنایع دستی شامل کارگاه پارچه‌بافی سنتی، جاجیم‌بافی، سازه‌های سنتی، سفال، سرامیک، تذهیب و تولید فرش دستباف و یک واحد تولیدی کیف سنتی با تولید سالانه 35 هزار کیف از نوع جاجیم پشمی در قاین افتتاح و راه‌اندازی شد.
همچنین واحد رنگرزی طبیعی و سنتی استان خراسان جنوبی در شرکت جاجیم‌بافی هزار گل روستای روم با اعتبار یک میلیارد و 300 میلیون ریالی تسهیلات اداره کل میراث فرهنگی در شهرستان قاین به بهره‌برداری رسید.
بهره‌برداری از مرکز تخصصی علوم
بندرعباس - خبرنگار کیهان: مرکز تخصصی علوم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان هرمزگان با حضور مدیرعامل و مسئولان استانی در بندرعباس گشایش یافت.
مرکز تخصصی علوم هرمزگان شامل بخش‌های زیست‌بوم‌های جانوری با گونه‌های جانوری تاکسیدرمی و گیاهان هر منطقه، آکوسیستم‌های دریایی، آکواریوم ماهیان، بخش فیزیک، شیمی، زمین‌شناسی، رصد نجوم و هوا است.
برای راه‌اندازی این مرکز تخصصی بیش از 8 میلیارد ریال هزینه شده و فاز دوم این مرکز نیز که شامل بخش‌‌های فیزیک، شیمی و هواشناسی است در آینده‌ای نزدیک تکمیل خواهد شد.
نمایش 58 اثر برگزیده
تبریز - خبرنگار کیهان: 58  اثر برگزیده اولین فراخوان سراسری فیروزه سرخ، در نمایشگاه گالری هنرمندان سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز به نمایش گذاشته شد. حجت‌الاسلام «احمد حمیدی» معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با اشاره به افتتاح دبیرخانه فراخوان در سال 96 از شرکت 107 نفر و ارسال 227 اثر از سطح کشور خبر داد.
از بین آثار رسیده 29 اثر به نام 29 بهمن 56 تبریز انتخاب و پس از رده‌بندی در اختتامیه آن معرفی شدند که 70 اثر مربوط به طرح‌های دانش‌آموزان به شکل دستی و بدون استفاده از نرم‌افزار بود.
ممنوعیت خروج طلا
* خروج طلای ساخته بیش از 150 گرم برای بانوان، غیرمجاز اعلام شد.
معاون پیشگیری از جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی افزود: غیرمجاز بودن این  امر در حالیست که برخی از مسافرین پروازهای خارجی، طلا و ارز بیش از حد اعلام شده را، در لباس و وسایل خود جاسازی و قصد خارج کردن آن را دارند.
رضا مسعودی‌فر تاکید کرد: ورود و خروج بیش از 10 هزار دلار ارز نیز مجاز نیست.