kayhan.ir

کد خبر: ۹۹۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۴

«حرمت‌شکنی» در دانشگاه پیام‌نور بجنورد!



چهارشنبه هفته گذشته بود که جشنواره «استارتاپ ویکند» با همکاری دانشگاه پیام نور بجنورد در این دانشگاه برگزار شد که حواشی زیادی را با خود همراه کرد.
در مراسمی که مسئولان برگزاری برای آغاز این همایش سه روزه در نظر گرفته بودند اتفاقی قابل تأمل روی داد. در بخشی از مراسم چند دختر با حضور در جایگاه به اجرای رقص به اصطلاح محلی پرداختند که این مسئله گرچه با تشویق مسئولین همایش روبرو شد، اما دانشجویان نسبت به آن اعتراض کردند.
این اعتراض باعث شد روز پنجشنبه مسئولین دانشگاه با تشکیل جلسه این همایش سه روزه را لغو کنند.
امید باغچقی مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه در مصاحبه‌ای با سایت دانشجویی این استان، درباره این مراسم گفت: متاسفانه در اتفاق ناگوار و ناشایستی که در همایش استارت آپ (طرح ایده‌های برتر) در سالن آمفی‌تئاتر دانشگاه پیام نور بجنورد رخ داد ، قلب تمام دانشجویان انقلابی دانشگاه را بدرد آورد و همان‌طور که در سیره دینی و مذهبی ما مصداق بارز فعل حرام محسوب می‌شود لذا لکه‌ای ننگ در کارنامه مسئولین دانشگاهی خواهد بود که نام خود را مسئول به اصطلاح انقلابی می‌دانند، اما در صحنه عمل خلاف جهت مسیر انقلاب حرکت می‌کنند.
مسئول بسیج دانشجویی پیام نور بجنورد به گله‌مندی از مسئولین دانشگاه پیام نور و صدور مجوز برای چنین برنامه‌های کنترل‌نشده‌ای اشاره کرده و گفت: نظر بنده این است که این اتفاق نشان از بی‌کفایتی و تسامح مسئولین دانشگاه پیام نور مرکز بجنورد و علی‌الخصوص مرکز استان را دارد که با برگزاری چنین برنامه‌های کنترل‌نشده‌ای در سطح دانشگاه موافقت می‌کنند که کاملا غیرهمسو با جریان انقلابی و فضای فرهنگی در نظام جمهوری اسلامی می‌باشد و با چشم بسته و بدون نظارت صحیح و مستمر اجازه برگزاری این‌چنین برنامه‌ها را می‌دهند.
امید باغچقی در ادامه با اشاره به حرمت‌شکنی این مراسم در بدو ورود به ایام عزاداری حضرت فاطمه زهرا(س) اشاره نموده و تصریح کرد: درد این اتفاق زمانی بیشتر می‌شود که اکنون در روزهایی هستیم که دانشجویان دانشگاه ما در حال برپایی خیمه عزاداری برای حضرت فاطمه‌زهرا‌سلام‌الله‌علیها هستند و فضای دانشگاه آماده میزبانی از عزاداران فاطمیه بود.
در عین حال این اعتراضات به نماز جمعه این شهر نیز کشیده شد و جمعی از دانشجویان، پس‌از پایان نماز جمعه این شهر اعتراض خود را به این مراسم اعلام کردند.
در همین رابطه؛ حسن براتی، دبیر مجمع ادوار بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی نیز گفت: با توجه به اینکه در ایام عزای حضرت زهرا(س) قرار داشتیم، اتفاق ناگوار حرمت‌شکنی به این ایام، دل امت حزب‌الله را به درد آورد و باعث رنجش خاطر و جریحه‌دار شدن احساسات آنها شد و از همه مهم‌تر رخ دادن این حرمت‌شکنی در فضای دانشگاه سنگینی این داغ را بیشتر می‌کند.
وی ادامه داد: اعتراض دانشجویان متدین و انقلابی دانشگاه پیام نور بجنورد که تلاش‌های آنان در جهت فعالیت‌های معنوی بزرگی همچون هیئت عزاداری یا فاطمه‌الزهرا‌(س) دعای عرفه و غیره باعث ارتقای فضای معنوی دانشگاه شده است و با این حرمت‌شکنی‌ها حاصل خون دل‌ها و زحمات فراوان که در این مسیر متحمل شده‌اند را خدشه‌دار و در معرض آسیب می‌بیند، کاملا بجاست و مسئولین دانشگاه باید غفلت خود از رصد دقیق برنامه‌های دانشگاه و خطای بزرگی که مجریان برنامه مرتکب شده‌اند را بپذیرند و پاسخگو باشند.
دبیر مجمع ادوار بسیج دانشجویی استان خراسان شمالی در پایان گفت: ما نیز همراه این دانشجویان دین دار و انقلابی اعتراض خود را به این واقعه اعلام می‌داریم و تاکید می‌کنیم مطالبات به حق آنان سریعا و فوری باید پاسخ داده شود.
در این میان همچنین، جمعی از دانشجویان و اساتید دانشگاه پیام نور بجنورد در اعتراض به این اقدام سخیف تحصن کردند. متحصنین طی بیانیه‌ای با ذکر دلایل تحصن، خواستار عزل سریع ریاست دانشگاه پیام نور استان شدند. در گوشه‌هایی از این بیانیه آمده است:
«ما دانشجویان و جمعی از اساتید انقلابی دانشگاه پیام نور، در پی بی‌حرمتی اخیر که در همایشی، در دانشگاهمان به وقوع پیوسته است، در نمازخانه دانشگاه به تحصن نشسته‌ایم تا با جریانی که رواج بی‌بند و باری فرهنگی را در دانشگاه پشتیبانی می‌کند، مقابله کنیم. مطالبه جدی دانشجویان و اساتید انقلابی متحصن، برخورد جدی با حامیان بی‌بند و باری فرهنگی در محیط دانشگاه پیام نور استان و عزل سریع ریاست دانشگاه پیام نور استان می‌باشد. ریاست دانشگاه پیام نور استان، پنج خبط مرتکب شده است که خروش دانشجویان و اساتید انقلابی را برانگیخته است. رقاصی اخیر دختران در میان جمعی از نامحرمان در سالن بصیرت دانشگاه، آخرین مورد از این پنج خبط ریاست دانشگاه پیام نور استان بوده است. لذا برای مقابله با این جریان و پس از کش و قوس‌های فراوانی که طی پیشامدهای گذشته با سیستم خطاکار دانشگاه پیش آمده است و برای توقف این جریان، راهکاری جز تحصن باقی نمانده است. ان‌شاءالله صدای دانشجویان و اساتید انقلابی، به گوش مجموعه‌های تصمیم‌گیر برسد و محیط دانشگاهی به رسالت اصلی خود، که همانا رشد و طراوت علمی، فرهنگی و سیاسی است بازگردد.»