kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۶۶۷
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۰

اخبار کوتاه از فوتبال



انتصاب‌های جدید در فدراسیون فوتبال
طی حکمی از سوی رئیس فدراسیون فوتبال، اعضای کمیته اخلاق و سرپرست جدید کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فدراسیون فوتبال منصوب شدند. طی حکمی از سوی مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال، یاسر نریمانی، امیر حسین مقدم و بهنام ابوالقاسم‌پور به عنوان اعضای کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال منصوب شدند. در پی محرومیت تیم‌های استقلال و تراکتورسازی از پنجره نقل و انتقالات و انتقادهای زیادی که به عملکرد کمیته روابط بین‌الملل فدراسیون فوتبال وارد شد، مهدی تاج در حکمی حمیرا اسدی را به عنوان سرپرست جدید این کمیته انتخاب کرد. اسدی پیش از این و در سال 86 که کمیته انتقالی مسئولیت فدراسیون فوتبال را داشت، در کمیته روابط بین‌ا‌لملل این فدراسیون، مدیریت روابط عمومی فدراسیون اسکی و همچنین مدیریت بخش بین‌الملل کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان را داشته است. پیش از این امید جمالی سرپرست این کمیته بود و بعد از انتخاب اسدی، کماکان به کار خود در کمیته روابط بین‌الملل ادامه خواهد داد.
نوراللهی و عالیشاه کارمند تراکتور‌سازی هستند!؟
رئیس تربیت‌بدنی نیروهای مسلح می‌گوید سربازی دو بازیکن سابق پرسپولیس در تراکتورسازی مشکلی ندارد. سردار مهرعلی باران‌چشمه درباره گذراندن خدمت سربازی امید عالیشاه و احمد نوراللهی تصریح کرد: این دو بازیکن سرباز تراکتورسازی هستند. قرارداد آن‌ها با تراکتورسازان به گونه‌ای است که آن‌ها نمی‌توانند برای این تیم بازی کنند زیرا تراکتورسازی اجازه اضافه کردن بازیکنی به لیست خود در پنجره زمستانی که گذشت را نداشت. وی افزود: اما این دو بازیکن می‌توانند یا به عنوان بازیکن و یا کارمند این باشگاه خدمت سربازی خود را در این باشگاه سپری کنند و از این لحاظ مشکلی ندارند و پس از گذراندن خدمت سربازی می‌توانند از این تیم جدا شوند. سرباز بودن این دو بازیکن غیرقانونی نیست و مشکلی ندارد.
۲ پرونده شکایتی جدید از باشگاه پرسپولیس در فیفا
باشگاه پرسپولیس با پرونده‌های شکایتی جدیدی در فیفا مواجه شده که نامه آن در فدراسیون فوتبال موجود است. باشگاه پرسپولیس تا ششم فوریه 2017 (هجدهم بهمن 1395) فرصت داشت تا دفاعیات خود در قبال دو پرونده شکایتی جدید از این باشگاه را به فیفا ارائه دهد. باشگاه ریزه اسپور ترکیه بعد از جدایی عجیب مهدی طارمی از این باشگاه تصمیم گرفت از این بازیکن به فیفا شکایت کند و از این‌رو باشگاه پرسپولیس تا ششم فوریه فرصت داشت توضیحات و به نوعی دفاعیات خود در مورد بازگشت این بازیکن به جمع سرخپوشان را به فیفا ارائه دهد. شکایت دیگر مربوط به نیلسون کوریاست که او هم در زمان مدیریت علی‌اکبر طاهری از پرسپولیس کنار گذاشته شد و بعد از اینکه به مطالبات خود نرسید تصمیم به شکایت به فیفا گرفت.جری بنسون, آنتونی گولچ و لوکا ماریچ هم اخیراً از باشگاه پرسپولیس برای دریافت مطالبات‌شان شکایت کرده‌اند تا این باشگاه همچنان در فیفا به نوعی رکورددار پرونده‌های شکایتی باشد. روزبه وثوق‌احمدی ضمن تأیید شکایت باشگاه ریزه‌اسپور ترکیه از مهدی طارمی، گفت: آنها شکایت کرده‌اند که طارمی با وجود داشتن قرارداد با این باشگاه ترکیه‌ای و بدون پایبند بودن به آن، از باشگاه قبلی خود یعنی پرسپولیس پیشنهاد دریافت کرده و قراردادی را با این تیم منعقد کرده است.وی ادامه داد: این موضوع در پروسه رسیدگی قرار دارد و وکیل طارمی و باشگاه پرسپولیس در حال پیگیری این موضوع هستند. وثوق احمدی در مورد اینکه پرونده تراکتورسازی در فیفا به کجا رسید، گفت: در آخرین نامه فیفا این طور اعلام شده که باشگاه تراکتورسازی بابت بدهی‌اش به فریرا 60 روز فرصت دارد تا این بدهی را پرداخت کند در غیراین صورت 6 امتیاز از این تیم اتوماتیک‌وار کسر خواهد شد.