kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۶۵۵
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳

کارخانه پلی‌اکریل اصفهان تعطیل شد

تنها تولیدکننده اکریلیک کشور با ۲ هزار کارگر به دلیل سوء مدیریت، واگذاری‌های غلط و کمبود نقدینگی چند ماهی است که با تعطیلی خط تولید روبه رو شده است.


عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران در رابطه با دلایل تعطیلی کارخانه پلی‌اکریل اصفهان که تنها تولیدکننده اکریلیک کشور به شمار می‌آید گفت: کارخانه پلی اکریل با عمری بیش از 40 سال حدود 25 درصد از الیاف مورد نیاز صنعت تریکو، فرش ماشینی و پتوی کشور را تأمین می‌کرد اما متأسفانه به دلیل سوء مدیریت، واگذاری‌های غلط و کمبود نقدینگی چند ماهی است که با تعطیلی خط تولید روبه رو شده است.
مجید نامی با بیان اینکه این کارخانه حتی الیاف پلی استر کارخانجات ریسندگی کشور را هم تأمین می‌کرد، افزود: تولیدات این واحد تولیدی مرغوبیت مناسبی داشت و قابل رقابت با محصولات وارداتی بود اما امروز تولیدکنندگان مجبورند با تعطیلی آن مواد اولیه مورد نیاز خود را از محل واردات آنهم با صرف هزینه‌های زیاد تأمین کنند.
این عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران اضافه کرد: در حال حاضر تولیدکنندگان نساجی کشور از تعطیلی این کارخانه نگران و متأسف هستند زیرا این واحد تولیدی نقش به‌سزایی در تأمین مواد اولیه صنعت نساجی کشور داشته است.