kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۴۱۳
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹

پیام‌های اخلاقی 28 کشور بر پرده سینما به نمایش در می‌آید(اخبار ادبی و هنری)

یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 با محوریت «اخلاق» و با حضور آثاری از ایران و 27 کشور جهان، چهارم و پنجم اسفند برگزار می‌شود.



به گزارش خبرنگار کیهان، نشست خبری یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 درحالی روز گذشته برگزار شد که علی قربانی دبیر این جشنواره در طول صحبت‌هایش بارها مردم و جامعه ایران را به بی‌اخلاقی متهم کرد و وقتی با انتقاد خبرنگار کیهان، درباره اینکه چرا به جای نقد مسئولان کم‌کار، مردم را متهم به بی‌اخلاقی می‌کنید؟ حرف خود را اصلاح کرد و اظهار داشت: من عرض کردم امروز بیش از هر زمان دیگری احتیاج به ترویج پیام‌های اخلاقی در جامعه داریم. آیا قبول ندارید در راهنمایی و رانندگی یا در حفظ محیط زیست بی‌اخلاق هستیم؟ ما به تذکر و زدن تلنگر به جامعه احساس نیاز می‌کنیم و سعی داریم تا از طریق سینما این کار را انجام دهیم.
وی درباره آثار رسیده به این دوره از جشنواره نیز گفت: جشنواره در دو بخش مسابقه ملی سینمای 100، جایزه جهانی سینمای 100 طراحی شد. در مجموع هزار و 267 نفر شركت‌كننده داشتیم و هزار و 744 اثر به دستمان رسید. در بخش موضوع هم در بخش اخلاق و سبك زندگی 1548 فیلم به دستمان رسید، با موضوع اخلاق و فرهنگ كار 140 اثر به دستمان رسید و موضوع اخلاق و اقتصاد مقاومتی نیز 56 اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.
دبیر جشنواره فیلم 100 همچنین درباره بخش بین‌الملل این جشنواره نیز بیان کرد: هزار و 970 فیلم از 101 كشور جهان به دست ما رسید كه از این تعداد اثر، 59 فیلم از 27 کشور را برای بخش مسابقه انتخاب كردیم.
یزدان عشیری، مدیر روابط عمومی یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم 100 نیز گفت: این دوره از جشنواره با سه رویكرد اخلاق و سبك زندگی، اخلاق و فرهنگ كار و همچنین اخلاق و اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود.
وی افزود: نزدیك به 400 فیلم كوتاه، چهارشنبه و پنج‌شنبه همین هفته (چهار و پنج اسفند) از ساعت 14 تا 22 در پردیس سینمایی آزادی به نمایش در می‌آید. اختتامیه جشنواره نیز روز جمعه 6 اسفند، ساعت 18 و 30 دقیقه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود.