kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۴۱۱
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹

شاعران ایرانی و خارجی آرزوی نابودی اسرائیل را سرودند(اخبار ادبی و هنری)

شب شعر «همه برای فلسطین» یك‌شنبه اول اسفند، به مناسبت ششمین كنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین با حضور جمع كثیری از شاعران و ادیب‌های كشور برگزار شد.


در این مراسم، با حضور مسئولینی چون محسن مومنی شریف رئیس ‌حوزه هنری، علاءالدین بروجردی رئیس ‌کمیسیون امنیت ملی مجلس و ... شاعرانی مانند محمد مهدی سیار، محمد سلیمان از كشور فلسطین، حجت‌الاسلام سید عبدالله حسینی، سكندر حسینی از افغانستان، علی محمد مودب شاعر و مدیرعامل موسسه شهرستان ادب، سید احمد شهریار از پاكستان، محمدجواد آسمان، سینا علی‌محمدی و ... به شعرخوانی با موضوع انتفاضه فلسطین پرداختند.در این مراسم علیرضا قزوه مدیر مركز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در سخنانی با بیان اینكه برای هر انسان انقلابی، چیزهایی وجود دارد كه قابل فروش نیست، اظهار كرد: یك شاعر اشك‌ها و ابیات اشعارش را نمی‌فروشد و یك انقلاب، آرمان‌های بنیانگذارش حضرت امام خمینی (ره) را به هیچ قیمتی نمی‌فروشد.وی ادامه داد: روز قدس و نام فلسطین با نام حضرت امام (ره) گره خورده است و امروز اگر حزب‌الله لبنان می‌تواند جلوی اسرائیل بایستد، به بركت نام حضرت امام (ره)، آرمان‌ها و ایده‌های ایشان است. جمله شنیدنی حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای كه فرمودند اسرائیل تا 25 سال آینده وجود نخواهد داشت، تنها یك حرف نیست. ایمان داریم كه اسرائیل تا 25 سال آینده وجود نخواهد داشت.
علاءالدین بروجردی، رئیس ‌كمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، نیز در این شب شعر درباره رسالت هنرمندان در مواجهه با مسئله فلسطین گفت: مسئله فلسطین راه خود را انتخاب كرده و در این تردیدی نباید كرد كه این راه بازگشت‌ناپذیر است و بسیار مهم است كه با توجه به ترفند دشمن و شگرد آنها در عادی‌سازی رابطه با كشورهای اسلامی، ادبا و هنرمندان از سلاح مهم هنر استفاده كنند و مهم‌ترین مسئله جهان اسلام را زنده نگه دارند.