kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۴۰۵
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸

عقب‌نشینی از طرح جنجالی در مجلس /یک نماینده امضایش را پس گرفت، یکی دیگر توجیه کرد!

عضو کمیسیون حقوقی قضائی مجلس گفت: اینکه شخصی بخواهد در جلسه‌ای سؤال بپرسد و با آن برخورد شود، اقدام بسیار غلطی است زیرا پرسیدن سؤال در اسلام آزاد بوده و حضرت علی(ع) فرموده‌اند همه آزادند تا بپرسند و جواب بشنوند.




حجت‌الاسلام حسن نوروزی، یکی از امضا‌کنندگان طرح دو فوریتی مقابله با برهم زنندگان مراسم رسمی و عرفی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از پس گرفتن امضای خود نسبت به این طرح خبر داد.
وی تصریح کرد: این طرحی که بنده امضاء کرده بودم متن دیگری داشت، اما بعد از آنکه مشاهده کردم بندهای این طرح تغییر کرده امضای خود را پس گرفتم.
سخنگوی کمیسیون حقوقی قضائی مجلس با بیان اینکه طرح مقابله با بر هم زنندگان مراسم رسمی و عرفی بیشتر بر روی مباحث قضائی تاکید داشت، اظهار داشت: اینکه شخصی بخواهد در جلسه‌ای سؤال بپرسد و با آن برخورد شود، اقدام بسیار غلطی است زیرا پرسیدن سؤال در اسلام آزاد بوده و حضرت علی(ع) فرموده‌اند همه آزادند تا بپرسند و جواب بشنوند.
نماینده مردم رباط‌کریم در مجلس تصریح کرد: این طرح قرار نبود که اینگونه باشد و به انحراف رفت لذا بنده امضای خود را پس گرفتم.
سخنگوی کمیسیون حقوقی قضائی مجلس خاطرنشان کرد: آقای یوسفیان ملا طرح مقابله با بر هم زنندگان مراسم رسمی و عرفی بود که بنده از وی شنیدم که نسبت به تغییرات این طرح اعتراض داشت و اعلام می‌کرد که آن طرح اولیه نیست!
محمدجواد فتحی عضو فراکسیون امید نیز در مصاحبه با ایسنا به‌جای عذرخواهی از مردم، به آسمان و ریسمان کردن پرداخت و گفت: لازم است بگویم که طراح این طرح آقای دکتر عارف نبودند بلکه بزرگواری از نمایندگان مجلس که اتفاقا عضو فراکسیون امید نیستند متن طرح را تهیه کردند و به خاطر احترامی که برای دکتر عارف قائل بودند اسم ایشان را به عنوان نفر اول نوشتند اما انشای طرح متعلق به نماینده‌ای از جمع این ۳۴ امضا‌کننده است که اصلا عضو فراکسیون امید نیست.
وی با بیان این که بیش از یک سوم امضاکنندگان این طرح از اعضای فراکسیون امید نیستند افزود: ما به عنوان نمایندگان مجلس وقتی طرحی را برای امضا به نزدمان می‌آورند  آن‌چه برایمان اهمیت دارد، مضمون و محتوا است زیرا بعد از اینکه فوریت یا کلیات طرحی در مجلس تصویب شد، امکان بحث و بررسی درباره آن در کمیسیون وجود دارد تا نهایتا متن قابل دفاعی به صحن علنی مجلس ارائه شود.
همچنین این نماینده مجلس مدعی شده است در متن طرح تغییراتی صورت گرفته است اما نمی‌گوید دقیقا چه تغییراتی و توسط چه کسی انجام شده و آنها چه چیزی را امضا کرده‌اند. گفتنی است در روزهای نخست انتشار این طرح، روزنامه‌های اصلاح‌طلب تمام قد به دفاع از آن پرداخته و برای آن کف و سوت می‌زدند و حال که کار به اینجا رسیده، مدعیان اصلاحات بجای پاسخگویی در حال توجیه کردن اقدام تامل برانگیز خود هستند.