kayhan.ir

کد خبر: ۹۸۴۰۰
تاریخ انتشار : ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸

بهره‌برداری از خط دوم قطارشهری مشهد آغاز شد

مرحله نخست از خط دوم قطارشهری مشهد، دوشنبه با حضور استاندار خراسان رضوی، متولی آستان قدس رضوی، شهردار مشهد و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء به بهره‌برداری رسید.





مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مشهد در این مراسم گفت: طول مسیر بهره‌برداری شده هشت کیلومتر است که از بلوار طبرسی تا میدان شهدا را با 6 ایستگاه پوشش می‌دهد.
کیانوش کیامرز افزود: در مرحله نخست این خط حدود 17هزار میلیارد ریال هزینه شده که با 15 واگن و سه رام قطار وارد مدار بهره‌برداری شد.
وی با بیان اینکه کل طول مسیر خط دوم 14/5 کیلومتر است، اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای اتصال خط یک قطار شهری به خط دوم در ایستگاه شریعتی اولویت سال بعد این شرکت است که برای رسیدن به این مرحله، هفت هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد بیان کرد: مسیر باقی مانده این خط نیز به 2 مرحله تقسیم شده که مرحله دوم برای حد فاصل سعدی تا شریعتی، به طول سه کیلومتر تعریف شده و تلاش می‌شود تا مهر سال آینده به بهره‌برداری برسد.
کیامرز افزود: مرحله سوم این خط نیز از شریعتی تا انتهای خط در رضا شهر به طول 3/5 کیلومتر در نیمه دوم سال آینده وارد مدار بهره‌برداری خواهد شد.
در مجموع چهار خط برای قطار شهری مشهد تعریف شده که خط اول آن به طول 19 کیلومتر، اسفند ماه سال 1389 به بهره‌برداری رسید.
عملیات حفاری 14/5 کیلومتر خط دوم قطار شهری مشهد نیز پانزدهم بهمن ماه پارسال به پایان رسید و دوشنبه هفته جاری مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر به بهره‌برداری رسید.
عملیات حفاری خط سوم قطارشهری مشهد نیز به طول 28/5 کیلومتر از نیمه دوم فروردین امسال آغاز شده است. مطالعات خط چهارم قطار شهری مشهد هم مراحل پایانی خود را طی می‌کند.