kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶

خواندنی از ورزش


* بنا براعلام مجمع عمومی فدراسیون شطرنج، ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست این فدراسیون از 25 فروردین‌ماه آغاز خواهد شد.هنوز زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج مشخص نیست اما گفته می‌شود که تا پیش از 23 خردادماه برگزار خواهد شد.محمدجعفر کامبوزیا رئیس پیشین فدراسیون شطرنج بود که دوره ریاست وی به پایان رسیده است.
* روز نخست از رقابتهای بین المللی تکواندو آلمان با کسب دو مدال طلا توسط ابوالفضل یعقوبی و فرزاد عبداللهی و یک نقره مهدی خدابخش برای نمایندگان ایران در هامبورگ به پایان رسید.این دوره از مسابقات امروز در هامبورگ به پایان خواهد رسید.
* ثبت‌نام از کاندیداهای فدراسیون شمشیربازی برای بر عهده گرفتن ریاست این فدراسیون از دیروز به مدت 10 روز کاری آغاز شد. این در حالی است که هنوز زمان دقیق برگزاری مجمع انتخاباتی این فدراسیون مشخص نشده است دوره ریاست چهار ساله فضل باقرزاده در فدراسیون شمشیربازی به پایان رسیده است.
*کمیته ملی المپیک برای انعقاد قرارداد با مربیان خارجی تیم‌های مختلف در سال جدید همچون دو سال گذشته عمل خواهد کرد. بر این اساس این کمیته هیچ بودجه مستقلی را برای انعقاد اینگونه قراردادها تخصیص نخواهد داد اما به فدراسیون‌هایی که نیازمند همکاری با مربی خارجی هستند، کمک مالی خواهد کرد.
* تیم والیبال دانش آموزی مازندران در رقابتهای جام جهانی دانش آموزان با صعود از گروه خود حریف ترکیه شد.تیم والیبال دانش‌آموزی مازندران نماینده والیبال دانش آموزی ایران در جام جهانی پرتغال پس از شکست دو بر صفر در اولین دیدار خود برابر تیم قدرتمند لهستان در مرحله گروهی، با دو پیروزی پیاپی برابر نروژ و بلغارستان به دور حذفی راه یافتند و حریف تیم ترکیه شدند.
*وزیر ورزش وجوانان در حکمی سید مصطفی هاشمی طبا را به عنوان مشاور خود در امور زیربنایی، سرمایه گذاری و توسعه زیر ساخت های ورزش کشور معرفی کرد.