kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
نماینده مجلس:

مجلس قراردادهای صوری در فوتبال را بررسی می‌کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به انتشار رقم قرارداد بازیکنان تیم پرسپولیس گفت: مجلس درباره ثبت قراردادهای صوری در فدراسیون فوتبال بررسی می‌کند و باشگاه‌های سرخابی نباید این گونه هزینه‌های میلیاردی داشته باشند.
حمیدرضا فولادگر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون اعلام رقم قراردادهای بازیکنان تیم پرسپولیس اظهار کرد: مجلس در قانون اصل 44 تصویب کرده و 3 سال هم هست که در بودجه ذکر کرده که باشگاه‌های دولتی باید خصوصی شوند و این راه جلوگیری استفاده از بودجه دولتی برای رقم‌های نجومی تیم‌های دولتی است.
وی افزود: تا زمانی که این باشگاه‌ها خصوصی نشوند این برنامه ادامه دارد، زیرا وزارت ورزش آنها را زیرمجموعه خود می‌داند و مجبور است به نحوی آنها را نگهداری کند و بودجه کشور به این سمت می‌رود.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این امر در حالی است که در اصفهان یک ورزشگاه مدت‌ها است که منتظر چند میلیارد بودجه است و یا در یک روستایی هیچ‌گونه امکان ورزشی وجود ندارد و یا در تیم‌های ورزشی دیگر معطل چند صد میلیون است تا یک تیمی شکل بدهند و یا یک بازیکن ملی در رشته‌های دیگر منتظر بودجه است که به مسابقات جهانی برود، اما وزارت ورزش و جوانان پولی ندارد که به این بازیکنان بدهد اما در این 2 باشگاه دولتی هزینه‌های میلیاردی می‌شود.
وی بیان کرد: ما نمی‌گوییم در فوتبال هزینه نشود، مردم به فوتبال علاقه دارند و باید به آن اهمیت داد اما راه آن خصوصی‌سازی است، افرادی هستند که می‌خواهند پول هزینه کنند و به فوتبال بروند و باشگاه را بخرند، این موضوع را باید دولت انجام دهد به این معنی که قانونی که در اصل 44 قانون اساسی به مدت 3 سال است تصویب شده، زودتر به اجرا دربیاید و دولت این باشگاه‌ها را خصوصی کند.
فولادگر درباره ثبت صوری قراردادهای بازیکنان باشگاه‌های دولتی در فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: در مورد نظارت بر ثبت قراردادهای صوری در فدراسیون، در حال حاضر کمیسیون فرهنگی مجلس در این زمینه در حال انجام بررسی‌هایی است.