kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۴۱
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۲

سانسور حرف‌های حاتمی‌کیا در رسانه‌های مدعی اصلاحات (اخبار ادبی و هنری)

رسانه‌های وابسته به یک جناح سیاسی، به طور هماهنگ، حرف‌های مهم و حساس حاتمی‌کیا در برنامه «راز» را سانسور کردند.
به گزارش خبرنگار کیهان، درحالی که رهبر انقلاب اسلامی بر تقویت جناح فرهنگی مومن تأکید فرموده‌اند، اما رسانه‌های طیف موسوم به اصلاحات همواره بر مدار بایکوت خبری نیروهای فرهنگی متعهد فعالیت می‌کنند. نمونه اخیر چنین سیاستی درباره حاتمی‌کیا اتفاق افتاد. درشرایطی که این کارگردان به خاطر اظهارات خود در برنامه تلویزیونی «راز» در صدر توجه مردم و به ویژه اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته اما رسانه‌های زنجیره‌ای طیف سیاسی مدعی اصلاح‌طلبی در اقدامی هماهنگ، صحبت‌های حاتمی‌کیا را سانسور کرده‌اند.
روزنامه‌هایی چون شرق، اعتماد، آرمان و ... حتی یک جمله از صحبت‌های اخیر حاتمی‌کیا را بازتاب ندادند. همچنین روزنامه آفتاب یزد به انتقاد از اظهارات حاتمی‌کیا از سینمای جشنواره‌ای پرداخته است!
روزنامه بانی فیلم نیز که صحبت‌‌ها و دیدگاه‌های سینماگران سکولار را با آب و تاب منتشر می‌کند و جشن 70 سالگی و 72 سالگی برای سینماگران بی‌نسبت با مردم می‌گیرد، خبر حاتمی‌کیا را هدف بی‌اعتنایی قرار داد.
گفتنی است، فیلم «چ» تازه‌ترین اثر سینمایی ابراهیم حاتمی‌کیا نیز با بایکوت رسانه‌ای اصلاح‌طلب‌‌ها مواجه شده و این روزنامه‌‌ها و سایت‌‌ها کمتر به این فیلم پرداخته‌اند.