kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۳۲
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹
نیویورک تایمز مدعی شد

محکومیت ۱۰ ساله برای تفنگدار آمریکایی بازداشت شده در ایران

رسانه‌های خارجی از محاکمه مجدد یک تبعه ایرانی آمریکایی بازداشت شده در ایران به اتهام جاسوسی و محکومیت وی به ۱۰ سال زندان خبر دادند.
نیویورک تایمز روز جمعه طی گزارشی مدعی شد امیر حکمتی، تفنگدار سابق آمریکا که پیش از این به اتهام جاسوسی به اعدام محکوم شده بود مجددا دادگاهی شد و به جرم همکاری با دولت آمریکا به ۱۰ سال زندان محکوم شد.
نیویورک‌تایمز به نقل از وکیل حکمتی اعلام کرد حکمتی توسط دادگاه انقلاب در ماه دسامبر به اتهام همکاری با دولت آمریکا محاکمه شد. دولت آمریکا اخبار اخیر را تایید نکرد اما خواستار آزادی حکمتی شد.
یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد: «ما نگران وضعیت آقای حکمتی هستیم که توسط مقامات ایران به مدت دو سال بازداشت شده است. ما بار دیگر از مقامات ایرانی می‌خواهیم که وی را آزاد کنند.»
به گزارش تسنیم، وکیل حکمتی به نیویورک‌تایمز گفت: « این احتمال وجود دارد که وی طی ماه‌های آتی آزاد شود، بخصوص اگر آمریکا دست‌کم تعدادی از زندانیان ایرانی را آزاد کند.» البته به گفته نیویورک‌تایمز وکیل حکمتی به نام این زندانیان اشاره‌ای نکرد.
موضوع حکمتی یکی دیگر از تنش‌های موجود در روابط میان ایران و آمریکا به شمار می‌رود. گزارش مربوط به حکمتی همزمان با عدم صدور روادید از سوی آمریکا برای فرستاده جدید ایران در سازمان ملل منتشر شد.