kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
فردا در غرب کشور برگزار می‌شود

رزمایش «اقتدار3» با حضور 4 هزار نیروی مرزبانی

فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی از آزمایش پهپاد، دوربین‌ها، بالون‌ها و خودروهای ضد گلوله در رزمایش «اقتدار3» خبر داد.
سردار حسین ذوالفقاری صبح دیروز در نشست خبری در مورد رزمایش «اقتدار3» که از امروز با حضور 4 هزار نفر از نیروهای مرزبانی در قصر شیرین اجرا می‌شود، اظهار کرد: این رزمایش با هدف ارتقای توان نیروهای مرزی در مقابله با تهدیدات و ارتقای سطح هماهنگی و همکاری با دیگر نیروهای مسلح و مرزنشینان به اجرا درمی‌آید.
وی با بیان اینکه در این رزمایش تجهیزات نوین نیز آزمایش می‌شود، گفت: از جمله تجهیزات نوین که در رزمایش 3 مورد آزمایش قرار می‌گیرد، می‌توان به پهپاد، دوربین‌ها، بالون و خودروهای ضد گلوله اشاره کرد.
فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه رزمایش از امروز به مدت چهار روز در منطقه قصر شیرین با مشارکت 4000 نفر از نیروهای مرزبانی آغاز می‌شود، افزود: طراحی رزمایش از حدود یک سال قبل و با اتکا به ماموریت‌های مرزبانی و در نظر گرفتن سناریوهای مختلف از جمله مقابله با تروریسم و قاچاقچیان طراحی شده است.
ذوالفقاری با بیان اینکه حدود سه ماه مرزبانان مشغول تمرین این مانور بوده‌اند، گفت: پیام این رزمایش به کشورهای همسایه، اهتمام به تامین هرچه بیشتر مرزهای مشترک و صلح و دوستی است.
فرمانده مرزبانی ناجا همچنین از تخصیص 100 درصدی اعتبارات کنترل مرز خبر داد و گفت: خوشبختانه معاونت راهبردی ریاست جمهوری ابلاغ کرده است که اعتبارات کنترل مرز در سال 92 را صد درصد پرداخت کند.وی افزود: تقریبا حدود 30 درصد از اعتبارات پرداخت شده و 70 درصد باقی مانده که امیدواریم با تخصیص این اعتبار بتوانیم مقرهای آسیب‌پذیر در شرق کشور را تبدیل به دژهای غیرقابل نفوذ کنیم.سردار ذوالفقاری با اشاره به اینکه تا 4 یا 5 ماه آینده می‌توانیم شرایط را به نتیجه نهایی برسانیم، گفت: جاده‌سازی و ساخت 150 پایگاه غیرقابل نفوذ در دستور کار است تا مرزبانان بتوانند با توان بیشتری از مرزها دفاع کنند.
وی در خصوص صحبت‌های امیر پوردستان مبنی بر اینکه تامین امنیت مرزهای غرب برعهده ارتش است، گفت: بهتر است خودشان در این مورد توضیح بدهند اما به طور کلی بخشی از نیروهای ارتش در مناطق حضور دارند، نیروی انتظامی کار انتظامی مرزها و نیروهای نظامی کار نظامی مرزها را انجام می‌دهند.