kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۲۴
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹

حوادث کوتاه از کشور


زلزله هجدک را لرزاند
تهران- ایرنا: زمین‌لرزه‌ای به بزرگی 4/2 درجه ریشتر با مداد روز شنبه حوالی هجدک استان کرمان را لرزاند.
این زمین‌لرزه ساعت 4 و 6 دقیقه و 12 ثانیه روز شنبه 23 فروردین در عمق 8 کیلومتری زمین، در فاصله 25 کیلومتری هجدک، 27 کیلومتری کرمان رخ داد.
تاکنون گزارشی از خسارات و تلفات احتمالی این حادثه دریافت نشده است.

برخورد خونین 2 خودرو

اهواز- خبرگزاری مهر: فرمانده انتظامی شهرستان شوش از کشته و زخمی شدن 8 نفر در حادثه رانندگی محور شوش- دهلران خبر داد.
بهروز حسنوند افزود: حادثه رانندگی در محور ارتباطی شوش- دهلران، حد فاصل سه راهی سرخه ‌جان 4 نفر را گرفت و 4 تن دیگر را روانه بیمارستان کرد. در این حادثه دو دستگاه خودرو پراید و پیکان با یک دستگاه تراکتور به شدت با هم برخورد کردند.
وی افزود: بر اثر این حادثه 4 سرنشین خودرو پیکان در دم جان باختند و 4 نفر از سرنشینان خودرو پراید نیز زخمی شدند و مجروحان به وسیله گروه‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر و اورژانس شهرستان شوش به مراکز درمانی منتقل شدند.
حسنوند تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که بی‌احتیاطی از جانب راننده خودرو پیکان و نقص سیستم روشنایی تراکتور علت حادثه بوده است.

سقوط منجر به مرگ

بابل- خبرنگار کیهان: جوان 25 ساله‌ای که برای تنظیم آنتن تلویزیون به پشت‌بام رفته بود از ساختمان 5 طبقه سقوط کرد و در اثر جراحات شدید در محل حادثه درگذشت.

مرگ در محور یاسوج- اصفهان

یاسوج- فارس: مدیر عامل سازمان آتش‌نشانی یاسوج گفت: بامداد دیروز بر اثر واژگونی تانکر حامل سوخت در محور یاسوج به اصفهان راننده جان خود را از دست داد.
عباس امیریان روز گذشته گفت: بامداد امروز، سامانه 125 آتش نشانی به صدا درآمد و گزارشی مبنی آتش‌سوزی تانکر حامل سوخت داده شد.
امیریان افزود: این تانکر حامل سوخت در نزدیکی روستای دارشاهی در محور یاسوج به اصفهان واژگون شده است و تحقیقات پیرامون علت این حادثه ادامه دارد.

کشف گازوئیل قاچاق در لارک

بندرعباس- واحد مرکزی خبر: ماموران پاسگاه دریابانی قشم 100 هزار لیتر گازوئیل قاچاق کشف کردند.
فرمانده دریابانی قشم گفت: ماموران گازوئیل‌های قاچاق را از 2 فروند لنج باری در نزدیکی جزیره لارک در حالی که به سمت آب‌های بین‌المللی در حرکت بود کشف کردند.
سرهنگ لشکری گفت: قاچاقچیان قصد داشتند گازوئیل‌ها را به یکی از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس قاچاق کنند.
وی افزود:‌ در این ارتباط 17 نفر دستگیر شدند.

توقیف قایق حامل خودرو قاچاق

قشم- ایرنا: فرمانده پایگاه دریابانی جزیره قشم گفت: یک فروند قایق حامل یک دستگاه خودرو قاچاق با مدل «میتسوبیشی» به ارزش تقریبی دو میلیارد ریال، در حوالی جزیره هرمز از توابع شهرستان قشم توقیف شد.
سرهنگ عبدالله لشکری افزود: این محموله بدون داشتن مدارک قانونی در حال انتقال به سمت مورد نظر قاچاقچیان بود.
وی گفت: قایق حامل این محموله قاچاق همراه با 2 نفر متهم از سوی ماموران گشت دریابانی قشم توقیف و برای انجام مراحل قانونی به مراجع ذیصلاح تحویل داده شد.

پلمب واحد تولید آبسلانگ پزشکی

قم- فارس: به دنبال بازرسی کارشناسان تجهیزات پزشکی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم که با همراهی ماموران نیروی انتظامی و سازمان تعزیرات حکومتی انجام گرفت، یک واحد غیرمجاز تولیدکننده آبسلانگ پزشکی شناسایی و پلمب شد.
واحد مذکور در یک کارگاه درودگری و در شرایط غیربهداشتی آبسلانگ‌های پزشکی را تولید و در منازل مسکونی و در شرایط آلوده اقدام به بسته‌بندی آنها می‌کرد.
آبسلانگ (absolang) چوبی ساده است که هنگام معاینه حلق بیماران به کار می‌رود تا از بالا آمدن زبان جلوگیری کند.