kayhan.ir

کد خبر: ۹۷۰۰
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۰

کوتاه اقتصادی

* بانک مرکزی اعلام کرد: نهادهای فعال در بازار پول کشور مجاز نیستند در برنامه‌های تبلیغاتی خود از آرم، نشان، عنوان بانک مرکزی و عباراتی نظیر «تحت نظارت بانک مرکزی»، «دارای مجوز رسمی از بانک مرکزی» و ... که حاکی از اخذ مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، استفاده کنند.مرجع و ماخذ اصلی اعلام اسامی نهادهای دارای مجوز و تحت نظارت بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، پایگاه اطلاع‌رسانی رسمی این بانک، به نشانی WWW.CBI.IR است.
* وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کارگران خواست تا مراسم هفته کارگر را با شکوه هرچه بیشتر برگزار کنند.علی ربیعی با تاکید بر رعایت اصل سه جانبه‌گرایی و تداوم نشست‌های تخصصی و مشترک با نمایندگان تشکل‌های کارگری گفت: از جامعه کارگری کشور انتظار داریم که مراسم هفته کارگر امسال باشکوه‌تر برگزار شود.
* در پی درخواست رئیس‌جمهور و در راستای پیروی از شعار اقتصاد مقاومتی، مدیران موسسه میزان از دریافت یارانه نقدی انصراف دادند.
غفور حلمی رئیس هیات مدیره موسسه میزان گفت: به دنبال اعلام برنامه‌های دولت تدبیر و امید، رئیس و اعضای هیات مدیره، مدیرعامل و مدیران واحدهای مختلف این موسسه تصمیم گرفتند به جای دریافت یارانه نقدی دولت آن را در بخش تولید، اشتغال و بخش بهداشت و درمان کشور هزینه کند تا عواید حاصل آن در جهت شکوفایی اقتصادی کشور به کار گرفته شود. حلمی گفت: در بدنه اجرایی این موسسه نیز برخی از کارمندان این موسسه انصراف خود را از دریافت یارانه به وسیله ارسال پیامک به روابط عمومی اعلام کردند تا بدین وسیله به اجرای بهتر برنامه‌های دولت تدبیر و امید کمک کنند.
* مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت:‌ تولید 600هزار دستگاه خودروی سواری و وانت یکی از برنامه‌ها و اهداف این شرکت در سال جدید خواهد بود. هاشم یکه‌زارع سپس خودروساز شدن ایران خودرو در مدت چهار سال را از دیگر برنامه‌های عمده این گروه برشمرد و افزود: در مسیر خودروساز شدن باید هر دو سال یک بار محصولی جدید با برند داخلی عرضه کنیم.
* شرکت پشتیبانی امور دام آمادگی خود را برای توزیع اقلام عمده خوراک دام و طیور بین دامداران و مرغداران کشور اعلام کرد. بر اساس اعلام شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره اقلام عمده خوراک دام و طیور (ذرت، جو و کنجاله سویا) در استان‌ها مطلوب بوده و این شرکت نیز آمادگی دارد با هماهنگی و معرفی سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به توزیع این اقلام اقدام کند.